Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HER2-
Hei Tintti57 ja tervetuloa joukkoon!Niin ikävä kuin onkin aina uusia toivotella tähän tiimiin tervetulleeksi, niin hyvä että löysit tämän keskustelupalstan. Itseäni on ainakin auttanut lukea täältä toisten kokemuksista ja kirjoitella itsekin.
Minunkaan syöpäni ei ollut tyyppiä Her2+, joten en ole erityisesti perehtynyt tähän Her -asiaan, mutta käsittääkseni Her2 -valkuainen osallistuu solun kasvuun ja jos sitä todetaan olevan runsaasti, tarkoittaa se ennustetekijänä taudin mahdollisesti nopeamapaa etenemistä. Tähän on kuitenkin kehitetty uusi lääke, joka on keskusteluissa mainittu herceptin. Eli kun olet Her2-, niin sinun kasvaimesi syöpäsolukosta ei löytynyt Her2 -tekijää ja et tarvitse herceptin -lääkitystä. Näin minä sen olen ymmärtänyt. Kommentoikaa "+herrilläiset", jotka varmaan tiedätte enemmän asiasta.
Onpa hyvä juttu, että sinulla oli imusolmukkeet puhtaat. Se on todella hyvä ennustetekijä!
Kyselit CEF -hoidoista. Sivuvaikutukset ovat todella yksilökohtaisia. Jotkut selviävät todella vähällä ja toisilla on rankempaa. Yleisimmin tuo CEF taitaa aiheuttaa pahoinvoinitia. Siihenkin on olemassa tehokkaita lääkkeitä. Pyydä vaan lääkäriä kirjoittamaan resepti valmiiksi. Itse olen selvinnyt CEF:istä pahoinvointilääkkeiden ansiosta aika vähällä. Tiputuspäivän iltana oli kuvotusta ja olin tosi väsynyt. En kuitenkaan oksentanut. Vetämätöntä oloa kesti pari päivää ja vähän hömelö olo oli noin viikon verran. Pari viikkoa sitten olikin taas ihan suhteellisen normaalia aikaa (tiputukset ovat 3 viikon välein). Kannattaa yrittää syödä hyvin ja ulkoilla niin paljon kuin mahdollista. Se edesauttaa toipumista ja tekee mielelle ja ruumille hyvää. Kannattaa myös juoda paljon ja vähän tankata nesteitä jo ennen hoitoon menoa.
Minut leikkattiin kesällä ja olen sairaslomalla pitkälle kevääseen. En edes harkinnut töissä käyntiä näiden hoitojen aikana. Yritän nyt keskittyä täysillä itseni hoitamiseeni. On tämä melko rankkaa aikaa kuitenkin, sekä fyysisesti että henkisesti. Jokainen tietenkin tekee omat ratkaisunsa ja ymmärrän täysin myös heitä, jotka haluavat käydä töissä hoitojen aikana. Minä olen sinun ikäisesi ja ehtinyt jo töissä yli parikymmnetä vuotta huhkia, joten ajattelin, että ehkäpä tämä nyt on sitten se tauon paikka!
Kaikkea hyvää sinulle ja kirjoitellaan!