Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: HER2-

Hei

Cef -hoidosta en valitettavasti tiedä mitään, mutta her2+ tarkoittaa omalla kohdallani sitä, että levinneeseen rintasyöpääni (maksassa etäpesäke) annetaan her2:n täsmälääkettä Herseptiniä. Sinulle ei minun käsittääkseni sitä anneta, koska syöpäkasvaimessasi ei esiinny Her2:sta eli Herseptin hoidosta ei olisi sinulle mitään hyötyä.

Kaikille sädehoitoa ei todella anneta. Luultavasti, koska imusolmukkeesi olivat puhtaat niin sen vuoksi et saa sädehoitoa. Sädehoitoahan annetaan rinta-alueen lisäksi myöskin kainalon alueelle.

Hammalääkäriin menon olen itse siirtänyt myöhemmäksi, koska minua on nyt hoitojen aikana vaivannut myös kohonneet tulehdusarvot, joiden vuoksi olen joutunut olemaan välillä sairaalassa saamassa antibioottia suoraan suoneen. Koska hoitojen aikana elimistön puolustuskyky on muutoinkin koetuksella en suosittele mitään ylimääräistä rasitusta. Keskustele hammaslääkäriasiasta syöpäosaston henkilökunnan kanssa.

Nyt on vuoden pimein aika eikä täällä eteläisessä suomessa ainakaan ole lumesta tietoakaan, joten väsymys ja saamattomuus on ihan tavallista myös terveilläkin. Olen huomannut, että kun saan itseni raahattua ulos kävelylle, voin sitten aina paremmin ja olen pirteämpi ja jaksan taas touhuta lasteni ( 3 v + 16 v) kanssa.

Ystävä hädässä tunnetaan. Olen itse huomannut, että ihmiset joita pidin ystävinäni pelkäävät olla yhteydessä. He ilmeisesti eivät oikein tiedä mitä meille sairaille oikein pitäisi sanoa - kauhistella , surkutella vaiko olla hiljaa ja toivoa ettei koko asiaa olisikaan tapahtunut. Ehkäpä asia on liian läheinen ja muistuttaa meitä siitä että tämä voi sattua kenelle tahansa.

Olen myös nähnyt ihmisissä paljon sellaisia, joilla on kykyä ja rohkeutta puhua hyvinkin avoimesti vaikeistakin asioista. He yleensä ovatkin sellaisia ihmisiä, joiden omassakin elämässään on tapahtunut monenlaisia kriisejä. Ei välttämättä vakavaa sairautta, mutta jotain muuta.

Päivä kerrallanhan tässä mennään eteenpäin. Minulla ainakin jäi turha kiire pois kerta laakista. Ennen olin melkein työnarkomaani, nyt ei oikeastaan voisi työt vähempää kiinnostaa.

Jaksamista sinulle.

inkeri | 13.12.2006 klo 10:46:23
  • HER2-
    TINTTI57
    13.12.2006 klo 09:34
    • Re: HER2-inkeri
      13.12.2006 klo 10:46
    • Re: HER2-
      Saana
      13.12.2006 klo 11:20
    • Re: HER2-
      marjuska60