Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Papa 3

Pattiin suhtauduttiin vaan negatiivisten paksuneulanäytteiden pohjalta. Pattia pidetään siis nyt harmittomana. Minulle annattiin kolme vaihtoehtoa; patille ei tehdä mitään ja sitä seurataan. Menen magneettikuvaan, joka otettaisiin muuten Joensuussa. Tai sitten se leikataan. Kysyin, että minunko pitää tämä asia osata päätää vai päättääkö joku tämän asian puolestani. Kirurgi sanoi, että hän voi päättää- leikataan. Leikkaus tehtäisiin päiväkirurgisena Etelä-Karjalassa. Nyt ei täälläkään tutkita vartijasolmukkeita, koska he pitävät pattia hyvänlaatuisena. Kysyin kirurgilta onko varmaa, että patti josta paksuneulanäyte on otettu on sama kuin se mistä ohutneulanäyte otettiin. Sanoi uskovansa sen olevan sama. Kysyin voiko hän leikkauksen aikana tutkia rintaa muutenkin, jotta sieltä löydettäisiin mahdolliset muutkin pesäkkeet. Kertoi sen olevan minun mastopaattisessa rinnassani mahdotonta. Kerroin myös, että oikeastaan ainut asia, millä saisin mielenrauhan olisi se jos Laine merkkaisi patin ja sitten se poistettaisiin. Kirurgi sanoi, että patti kyllä merkataan, mutta täällä Etelä-Karjalassa. Päiväkirurginen osasto avautuu syyskuun alussa ja olen jonossa kakkos-kiireellisenä, joten leikkaukseni voi mennä vaikka ensivuoteen.

Kotona puntaroin kaikki vaihtoehdot ja päädyin siihen, että menen merkkauttamaan patin Laineelle ja poistatan sen yksityisellä Mehiläisessä. Mikäli patti leikattaisiin täällä, miettisin onko rinnassani edelleen se patti josta pahanlaatuiset solut otettiin ohutneulanäytteellä. Tämä on siis ainut konsti jolla saavutan mielenrauhan ja joka on paras vaihtoehto minulle itselleni.
tima | 19.7.2011 klo 10:06:07