Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Punkteerausta ja lämpöä, toipumistakin...

Hei!

Täällä sitä toivutaan 7.12. tehdystä rinnan koko poistosta ja kainalon tyhjäyksestä, joo toivutaan miten toivutaan... Vointi on ollut kovin vaihteleva, välillä hyviä päiviä mutta huonoja tuntuu olevan enemmän.

Dreenin, jota vihasin, poisto piti olla viime perjantaina samalla kuin tikkien mutta sepäs menikin tukkoon ja poistettiin muutamaa päivää aiemmin. Iloinenhan minä siitä olin kun ei sen kanssa liikkuminen näin talviaikaan ollut mitään mukavaa. Mulla ei ollut oikein edes sellaista takkia minkä sisään letku hässäkkä olisi mahtunut. Poistosta seurasi tietysti samantien nesteen kertyminen leikkausalueelle. Odotin tikkien poistoon, että otetaan sitten samalla. Niin yritettiinkin mutta kun ei meinannut tulla muuta kuin neulan tukkivia hyytymiä. Päivystävä soitti kirurgille ja sai luvan suurentaa neulaa. Sitten sairaalalla etsittiin kylän suurinta neulaa ja löytyihän se lopulta. Nestettä saatiin pois 120ml ja potilasta sattui oikein muikeasti :(

Tänään oli tarkoitus mennä taas punkteerattavaksi mutta eilen illalla nousi pikavauhtia lämpöa 38,5 ja minä pika pikaa päivystykseen. Nestettä poistettiin nyt 170ml, normi neulalla ja kivuitta, Crp 8 ja bakteeri viljely nesteetä lähti myös. Minut palautettiin kotiin ja ohjeistettiin ottamaan särkylääkkeitä ja odottamaan aamuun josko kuume häipyisi. Häipyihän se Buranalla ja Panadolilla, niitä joutuu syömään myös tuon leikkausalueen takiakin. Nesteen poiston jälkeen se jäi tosi kireäksi ja kipeäksi, mutta nestettä ei näy ainakaan vielä.

Muutenkin tämä leikkauksen jälkeinen aika on ollut mulle yllättävän vaikea rasti. Mä olen huono sairastamaan jos ei pääse kunnolla liikkumaan, meinaa hermot mennä kun jokainen liike sattuu ja varsinkin se dreeni kiukutti. Mieli on ollut enemmän itkuinen kuin iloinen. Liekö sitten väsymistä pitkästä hoitoputkesta johtuen.. Osasyynä lienee se etten ole saanut leikkauksen jälkeen juurikaan öisin nukuttua, päiväunia on tarvinnut välillä kahdet, että jaksaa.

Kaipa tästä jouluksi tokenee, toivon ainakin.

Terveisin,
teppana | 19.12.2011 klo 12:13:26