Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyövän hinta? Kokemuksia

Huomenia aurinkoisesta Etelä-Suomesta!

Konkurssia ei varmaan tule, mutta kyllähän sairastuminen rahaa vie. Tosin matkan varrella olen usein ollut iloinen, että sairastan Suomessa.

Ole tarkkana kuittien kanssa ja laske matkat ym huolella. Julkisilla kulkuneuvoilla tehdyistä matkoista ei tarvita lippuja, mutta joka tutkimus- ja hoitokäynnistä todistus Kelaa varten.

Heti kun saat lääkärintodistuksen syöpädiagnoosilla, hae uutta Kela-korttia. Minulle jossain vaiheessa sanottiin, että nyt se sitten tulee postitse kotiin, mutta viikkoja kului. Apteekissa sanottiin, että korvaukset voi hakea Kelalta jälkeenpäinkin. Käväisin varmuuden vuoksi Kelan toimistossa eikä hakemustani löytynyt. Korvaukset olisi kuulemma jääneet saamatta, jos olisin ottanut ne lääkkeet silloin heti. Minulle olisi jäänyt maksettavaksi yli 200 euroa.

Leikkauksen jälkeen söin 6 Panadolia päivässä, Apteekista ei ilman reseptiä oikein myydä kuin 1pkt kerrallaan, mankumalla 2pkt. Kun selitin farmaseutille, miksi niitä syön niin paljon, hän sanoi, että jos lääkärit ymmärtäisivät kirjoittaa särkylääkkeillekin reseptin, potilas saisi niitä enemmän kerrallaan ja se tulisi vielä potilaalle halvemmaksikin. Joka paikassa kannattaa ilmeisesti kysyä, saanko reseptin, saanko, saanko, saanko ....

Sytostaattihoitoja en ole saanut, mutta tätä palstaa lukiessa, huomaa kyllä, että he taitavat olla Apteekin vakiasiakkaita, jolloin rahaa kyllä kuluu, vaikka kertaostokset ei niin suuria olisikaan.

Voimia sinulle ja luottamusta tuleviin päiviin,
Santeri
santeri | 16.4.2007 klo 09:02:01