Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: ravinto asioista - oletteko muuttaneet elintapojanne diagnoosin jälkeen?

hei.
eli pitkälti samoilla linjoilla ollaan kaikki - eli monipuolista kasvisvoittoista ja täysjyvä ruokaa. kukaan ei tosiaan maininnut ravintolisiä...
itse syön kaurapuuron joka ammu, laitan siihen hieman avocado öljyä ja erilaisia siemeniä. olen myös ottanut ruususuolan käyttöön koska siinä enemmän mineraaljea kuin tavallisessa suolassa. on minulla myös sellaista viherjauhetta käytössä joka siis on kuivapuristettua vihannesta (vehnä oras, parsa jne) - tätä otan myös vaihtelevasti. Luin myös satu silvon ja paula heinosen kirjan jossa kerrotaan satu silvon tarinaa kuinka hän ravinnon avulla pääsi tulehduskierteestä irti.
Välillä tuntuu ettei näistä ravintoasioista puhuta tarpeeksi eli me käydään kyllä onkologin luona mutta mielestäni ravintoterapeutti voisi myös tehdä meille sairastuneille ravinto-ohjelman sytojen ajaksi ka toki pitemmällekin. toki voi käydä yksityisellä tai itsekin opiskella mutta olen aivan varma että nimeonomaan syöpään sairastuneille olisi eduksi nauttia tiettyjä ravinteita enemmän kuin toisia.
minäpä jatkan asiaan tutustumista ja olenkin menossa ke 27.10 kuuntelemaan ravinto-asioista rintasyöpäyhdistyksen järjestämälle luennolle (juha silvennoinen muistaakseni on esittäjä).
mukavia ulkoiluhetkiä kaikille!
piamaaret | 25.10.2011 klo 17:55:23