Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia TRAM- ja LD-kielekkeistä

Tram-leikkauksestani on aikaa jo vuosia-ainakin kahdeksan.
Kovasti sitä silloin mietin ja pelotti.Onhan se iso leikkaus. Kaikki meni kuitenkin hyvin. Muutaman päivän olin sairaalassa ja tukiliivien avulla selvisin arkipuuhista kotona. Taisin olla pari kuukautta sairaslomalla. Ainut pieni ongelma oli vatsan haavan parin sentin alue, joka meni hitaasti kiinni. On vähän niin kuin synnytyksen muistot, että kipeämmät ja hankalammat hetket ovat unohtuneet ja paremmat jääneet mieleen. Uusi rinta on ollut todella hyvä, ei turvotuksia, ei tulehduksia ,ei mitään ongelmia haavojen parantumisen jälkeen. Leikannut plastiikkakirurginainen oli todella taitava ja huolellinen. Eihän rinta ole oikea rinta, mutta osa minua kuitenkin ja naisellisen identiteetin oleellinen osa. Nyt olen eläkkeellä uusiutuneen ja levineen rintasyövän takia, mutta olen silti tyytyväinen, kun uskalsin mennä tuohon tram-leikaukseen.
Eihän elämää voi ennustaa etukäteen. On tietysti sattunut kaikenlaista noissa leikkauksissa ja niiden jälkeen, mutta minun esimerkkini on näin myönteinen.
Marita | 4.1.2009 klo 12:36:34