Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Munasarjasyöpä, PELKÄÄN!
Hei,Pelko on tällä hetkellä kova. Kuukausia olin tuntenut kipua ja painontunnetta vasemmassa munasarjassa. Kokemusta kystista vuosikausia, niitä on ollut ja mennyt. Päädyin lopulta sairaalaan tutkimuksiin ja löydettiin 7cm kokoinen kysta vasemmasta munasarjasta. Tästä parin päivän päästä menin takaisin lääkäriin, koska kipu oli kova -> ei muutosta kystassa. Kierto on aina ollut hyvin epäsäännöllinen ja pitkä. Tokan lääkärikäynnin jälkeen menkat alkoivatkin ja olivat runsaammat (yleensä tosi niukat)ja toivoin kystan sieltä itsekseen poistuvan. Kivutkin hävisivät. Pari yötä sitten heräsin todella kovaan vatsakipuun. Kramppasi ja oksetti, mutta ei tullut kuin sellaista limaa yms. Makasin vessan lattialla tuskissani ja seuraavana päivänä soitin sairaalaan, mistä annettiin aika seuraavaksi päiväksi. Tänään oli sitten se seuraava päivä. Lääkäri ultrasi pitkään ja oli miettivän oloinen. Otti kuvia varmasti kymmenen ja sitten kertoi, ettei kysta ole enää samanoloinen kuin kahdella aiemmalla kerralla reilu viikko sitten. Ei ollut enää toiminnallisen oloinen ja hän puhui niin vaikeita asioita, etten edes ymmärtänyt. Kävi näyttämässä kokeneemmalle lääkärille kuvia ja sitten kertoi, että täytyy tutkia kasvainmerkkiaineet. Olen ollut aivan paniikissa koko päivän. Miten kysta voi muuttua aivan erioloiseksi, ei se ollut pienentynyt edes. Miten kaksi kokenutta erikoislääkäriä voisi erehtyä diagnoosissaan ja vaarattomaksi luokiteltu kysta muuttua mahdollisesti munasarja syöväksi? Minun elämäni pahin pelko on aina ollut, että sairastun syöpään. Olen ottanut asioista selvää ja tiedän, että ko. syövässä ennuste ei ole aina kovin hyvä. Pelkään niin. Minulla pienet 3-vuotiaat kolmoset ja itken vain kun pelottaa tulevaisuus. Lapset on niin pieniä.
Aina sanotaan, että Suomessa on hoidot hyviä, mutta halusinkin kuulla onko kenelläkään tietoa miten hyvin tosiasiassa munasarjasyöpä on hoidettavissa.
Lisäksi olen niin NIIN väsynyt, että en ymmärrä mistä tämäkin voi johtua. Väsymys on tullut nyt tämän vatsakramppauksen ja pahoinvoinnin myötä. Meinaan nukahtaa tähän koneellekin :(
Kiitos.
- Munasarjasyöpä, PELKÄÄN!Miukuliini
- Re: Munasarjasyöpä, PELKÄÄN!Karhutar
- Re: Munasarjasyöpä, PELKÄÄN!Miukuliini