Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: AHISTAA!!

Hei kohtalotoverit

Minulta leikattiin rintasyöpä helmikuussa 2010 ja kävin läpi sytostaattihoidot ja sädehoidot.
Luulin olevani terve ja ihmettelin mistä valtava fyysinen ja henkinen väsymys tuli ensimmäisen puolivuotiskontrollin jälkeen. Väsymys oli niin suuri, että jouduin olemaan sairaslomalla kaksi kuukautta. Tähän olen selvitellyt diagnoosinkin, se on posttraumaattinen stressireaktio. Yritin päästä kuntoutuskurssille, mutta ne eivät alkaneet vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Kävin keskustelemassa tukihenkilön kanssa ja psykiatrisella osastolla yhden kerran. Vielä seuraankin kontrollin jälkeen tuli sama olotila, mutta siitä selvisin kuitenkin vähemmällä enkä ollut sairaslomalla. Nyt kaksi vuotta leikkauksesta tuntuu, että olen jo voiton puolella myös henkisesti.

Suvussani eikä tuttavapiirissäni ole ollut ketään sairastanutta, jotta olisi saanut jutella samaa kokeneen kanssa. Nyt jälkeen päin huomaan, että asiaa olisi ollut hyvä käydä läpi jo hoitovaiheiden aikana. Asiasta keskustelu tuntuu auttavan. Oman perheen kanssa vältin juttelua, jotta en ahdistaisi heitä.
Uniongelmiakin minulla on ollut lähes kymmenen vuotta, mutta jotain hyvää tästä syövästä oli, koska pääsin niistä eroon. Uniongelmien paranemiseen auttaa myös kuntopyörällä polkeminen. Kun kroppa saa toimintaa, niin unikin tulee, pyöräilen televisiota katsellessa päivittäin puolituntia.

Tornioon ollaan perustamassa rintasyöpää sairastaneiden keskustelupiiriä, jos kukaan on Tornion seudulta niin suosittelen lämpimästi mukaan tuloa. Piiri kokoontuu ti 15.5. kello 18.00 Meäntalolla, Vapaudenkatu 19, Tornio. Kokemusten ja tiedon jakaminen auttaa selviytymään. Vielä olisi paljon kerrottavaa, mutta täytyy jo lopettaa, mutta liittykää muiden sairastuneiden seuraan, sieltä saa voimaa. Alussa kyllä luulin asian olevan toisin päin, mutta en enää :)
Mirkat | 11.4.2012 klo 08:49:36