Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Huomenta t�n��nkin!

MeriTuuli, sulla on menossa vissiin se viides päivä taxon jälkeen, monella se on ollut se väsynein päivä, kun ei kortisoni enää vaikuta. Mulla se oli myös aina ripulipäivä, taisi sen tiputetun kytrilin vaikutus lakata.

Lämpötila mulla on normaalistikin vain vähän yli 36 astetta. Siinä seitsemännen päivän aikana se nousi lähelle 37 astetta ja vähäisestäkin rasituksesta nousi lämpöilyn puolelle yli 37 ja olo oli sen toisen viikon taxon jälkeen muutenkin aika kurja. Päänsärkyä ja etomista ja sellainen olo, kuin olisi tulossa sairaaksi. En kuitenkaan tullut ja kolmannen taxon yhteydessä se surkea olo meni jo nopeammin ohi. Lämpöilyn jälkeen kehon lämpö putosi välillä alle 36 asteenkin ja silloin tietty vilutti.

Pääasia ettei tule mitään infektion merkkejä, vaikka pientä lämpöä pitäisikin. Mulle sanoi hoitsut, että elimistö vain joutuu niin koville, kun veriarvot putoavat. Taxon tuoteselosteessa muuten sanotaan, että ne romahtavat yleensä jo siinä 7. päivän kieppeillä ja saattaa jatkua jopa päiviin 10-14 asti, joten ei ihme että mulla oli juuri se toinen viikko kaikkein kurjin, ilmeisesti vähän pitkittynyt neutropenia. Kasvutekijää en ole saanut kertaakaan, toistaiseksi veriarvot ovat nousseet itsestään.

Kurjaa tautinen, että ei vieläkään helpota.. Kirjoitit, että epäilet että sinun iälläsi olisi tekemistä hoitojen kanssa. Minkä ikäinen olet? Jospa lääkärit ovat katsoneet, ettet tarvitse sädehoitoa, millainen sinun diagnoosisi oli? Ei tarvi kertoa jollet halua. Rasittaahan se sädehoitokin elimistöä ja altistaan myöhemmille haittavaikutuksille. Mieluummin sitä toivoisi, että syöpä olisi ollut niin kilttiä tyyppiä, ettei tarvisi kuormittaa elimistöä pahimman päälle näillä hoidoilla..

Kävin pojan ja koiran kanssa tuolla metsässä seikkailemassa, tehtiin kunnon lenkki ja nyt on lohkoperunat uunissa ja mies toi norjalaista lämminsavulohta, nam nam. Josko sitten jälkkäriksi ne pullakahvit, kun tässä ja nyt kerran tarjotaa. Enpä olekaan aikoihin leiponut pullaa.. Tai ylipäätään mitään, ruokaa sentään saan tehdyksi.

Puutarhakirjaa selailen ja taidan tehdä oikein paperille pihasuunnitelman. Josko saataisiin tänä kesänä tuo meidän piha sellaiseen kuntoon, että voisin alkaa rakentamaan kukkapenkkejä. Kyllä siellä jokunen vanha kukkamaa on vielä jäljellä, pionin varret nousee, helmililjat ja tulppaanit kukkivat, samoin idän sinililjat, narsissit ja mikähän se keltainen päivänkakkaran näköinen on? Sammalleimut työntävät nuppua... Jahas, uunin kello soi, joten hellan ääreen takaisin :)
kevätmieli | 18.5.2007 klo 13:03:07