Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Thunderille ja työnteosta hoitojen välillä
Minulla on ollut mies mukana, varsinkin lääkärin vastaanotoilla, siellä kun tulee se fakta tieto, niin on jotenkin miehellekin kongreettisempaa mistä on kyse, kun vaihtoehtona on, että hysteerinen puoliso itkee ja yrittää selittää sen mitä muistaa.Jos töihin meno kiinnostaa ja tuntuisi hyvältä ratakaisulta, niin suosittelen kokeilemaan ekan Syto-tiputuksen jälkeisen ajan sairaslomalla. Kun kaikki reagoi niin erillailla, niin siitä näkis miten jaksaa. Sittten se kun veriarvot laskee, niin en kyllä suosittelisi menoa minnekkään toimistolle tai muullekkan työpaikalle (korkeintaan etätöitä kotona), jossa ihmiset räkii ja yskii toisten pöydille ja näppäimistölle. Infektio riski on todella herkässä silloin. Veriarvon laskun tietää siitä, kun iskee niin tajuton väsymys, että minä pystyin just ja just käymään vessassa. Olin menossa leikkauksen jälkee töihin ja tarkoitus jäädä uudelleen saikulle, sitten kun hoidot alkaa, mutta kun ne mun hoidot alkoikin niin vaiuhdilla, että en siinä välissä sitten töihin koskaan ennättänytkään. Nyt hoitojen alettua jään kyllä suosiolla pysyvästi saikulle. Mulla ei ole mahdollista ottaa sellaisia "pikkujuttuja", joita voisi hoitaa silleen jaksamisen ja kykenemisen mukaan. Tässä tilanteessahan lääkäri kirjoittaa sen sairasloman, niin ku itse haluaa. Sitten kannattaa sieltä työpaikalta selvittää kauanko saa palkkaa ja milloin siirtyy (=pitää anoa) Kelan päivärahoille. Kyllähän lehdet on pullollaan artikkeleita, joissa ihmiset kertoo kuinka ne teki töitä sairaalan sängystäkin käsin. Jos jaksaa ja kykenee, niin mikä ettei, mutta minulla on kyllä psyykekin niin romuna, ettei sinne "oravanpyörään" taitaisi olla mitään asiaa, vaikka haluaisinkin....
Näitä juttuja täytyy vaan pohtia niin, mikä itselle tuntuu parhaimmalta. Sitten valitettavasti kaikilla ei ole joustavaa työnantajaa. Mun psykologikin kertoi, että on aivan tavallista, että työnanjat vatii joko tai. Sata lasissa mukana tai sitten kokonaan saikulle :-( Minulla itselleni on loistava esimies (nainen) ja hyvä työyhteisö ja joustoa ja ymmärrystä löytynyt kyllä yllin kyllin.
MeriTuuli
- Huomenta tänäänkin!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta tänäänkin!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta tänäänkin!kevätmieli
- Re: Huomenta tänäänkin!tautinen
- Re: Huomenta tänäänkin!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta tänäänkin!Manssi
- Re: Huomenta tänäänkin!santeri
- Re: Huomenta t�n��nkin!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta t�n��nkin!MeriTuuli
- Re: Huomenta t�n��nkin!MeriTuuli
- Re: Huomenta t�n��nkin!kevätmieli