Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kipeä laskimo... Mihin se tippa tulee
Minäkin täällä koneella roikun aikaa kuluttamassa - huomenna viimeinen sytotiputus kuudesta. Olen voinut (käsiongelmia lukuunottamatta) viimeisimmän hoidon jälkeen niin hyvin, että nyt ei millään haluaisi lähteä tiputukseen. Tosin, voihan se olla että tämä seuraavakin menis yhtä hyvin tai siis ilman kovia jälkimaininkeja =) Ja jos tää vaihe olis sitten ohi!Muistan itsekin, että leikkauksen jälkeen (tai oikeestaan jo diagnoosin jälkeen) mulla oli sellasta kuvotusta jatkuvasti. Luulen, että itselläni se oli shokin ja stressin aiheuttamaa. Joskus aikaisemmissakin elämän kriisitilanteissa olen reagoinut samoin. Myöhemmin oli kuvotusta ja närästystä, kun sytot kävi vatsan limakalvoille.
Tsemppiä sinulle perjantaiksi! Itse tiputustilanteessa ei ole mitään järisyttävää ja Taxoista kortisoni suojaa yleensä 2-3 päivää. Että jos oireita tulee, tulevat yleensä vähän viiveellä. Joskaan mitään ei voi yleistää, jokaisen keho ottaa hoidot vastaan eri tavalla.
Ja kun sanoin, ettei tiputustilanteessa ole mitään järisyttävää, tarkoitin rohkaista. Kyllä itsekin pelkäsin ekaa tiputusta. Sain täältä silloin aivan mahtavaa tukea ja ilman sitä en varmasti olisi edes uskaltanut mennä =) Ja kun taksilla tulin takaisin kotiin päin, ajattelin että ihan turhaan olin pelännyt niin kovin.
Mutta niinhän se on, että kaikki uusi pelottaa ja jännittää, kun ei tiedä mitä odottaa ja miten hoitoihin reagoi. Luottavaisin mielin kohti paranemista, kaikki menee varmasti hyvin!
- Kipeä laskimo...Katjuliini
- Re: Kipeä laskimo...thegirl
- Re: Kipeä laskimo...Katjuliini
- Re: Kipeä laskimo...thegirl
- Re: Kipeä laskimo...riiviö
- Re: Kipeä laskimo...riiviö
- Re: Kipeä laskimo...Anna52
- Re: Kipeä laskimo... Mihin se tippa tuleeKatjuliini