Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ensimmäinen kontrolli takana
Hei kaikille teille töihinpalaajille ja eka kontrollia odottaville!Itseäni jännitti työhönpaluu niin paljon, etten juuri nukkunut sinä yönä. Mietin myös mitä vaatteita puen päälle ja kuinka saan harventuneet hiukseni laitettua siten, ettei tarvitse huomata kuinka kaikkien katse pysähtyy hiuksiini...
Eka viikko meni hieman shokissa ja kiireessäkin ohi. Työkaverit olivat kuitenkin ihania ja kaikki olivat odottaneet paluutani.Kaikki halasivat minua ja monilla oli liikuttunut katse silmissään. He jopa kehuivat harventuneita hiuksiani, kun olivat varmaankin odottaneet kajua tai sänkitukkaa palaavaksi:-) Uskalsin puhua sairaudestani ja minulta uskallettiin kysyä siitä. Minua on helpottanut avoimuus.
Mutta tosihan se on, että ne jotka eivät sairasta... unohtavat asian nopeaa ja odottavat töihin palanneelta "lomailijalta" täyttä työpanosta tai enemmänkin. Nyt vain täytyy muistaa itse huolehtia jaksamisestaan, muut eivät sitä puolestamme tee.Samoja ihmisiä emme enää solumyrkkyjen jälkeen heti ainakaan ole, joten oma rajallisuus olisi itselle anteeksi annettava.
Ensimmäinen kontrolli oli ja meni. Ei muuta kuin verikoe ja tohtorin pientä painelua selkään, imusolmukkeisiin ja kylkiin. Missään ei tuntunut kosketuskipua, joten ei kuin odottamaan seuraavaan kontrollia 5 kuukauden päästä. Joten nyt täytyisi yrittää elää terveesti ja uskoa, että hoidot ovat auttaneet... mitä sitten vaikka joka paikkaa kolottaakin yöllä ja ei saa nukuttua. Hikikohtauksiinkin meinaa "tukehtua" varsinkin, kun on kaupan pienessä sovituskopissa ja yrittää riuhtoa liian pieniä vaatteita pois päältään... Tänäänkin meinasin soittaa miehelleni, että tule riisuttamaan minua kappAhli:n pukukoppiin... aika koomisia tilanteita on ollut, mutta huumorilla pääsee pitkälle.
Ei muuta kuin tsemppiä töihinpalaaville ja kontrollia odottaville ja maarit sanoi yllä hienosti, että älä jää ikuiseksi syöpäpotilaaksi, astutaan elämässä rohkeasti eteenpäin pitkin askelin!
Työniloa ja elämäniloa ! T.Opelix
- Re: Ensimmäinen kontrolli takanaKarhutar
- Re: Ensimmäinen kontrolli takanakultsikki
- Re: Ensimmäinen kontrolli takanaTulevaisuus?
- Re: Ensimmäinen kontrolli takanaTulevaisuus?
- Re: Ensimmäinen kontrolli takanaMaarit65
- Re: Ensimmäinen kontrolli takanaMaarit65
- Re: Ensimmäinen kontrolli takanaOpelix
- Re: Ensimmäinen kontrolli takanakultsikki