Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Lihasnykäykset sytojen sivuoireena?
Hei Karhutar ja muut ystävät!Tuosta magnesiumista vielä. Itse olen tottunut ottamaan magnesiumia silloin tällöin juoksulenkin jälkeen jalan kramppaamiseen. Kysyin onkologilta, saako ottaa sytojen kanssa. Hän sanoi, että tilapäisesti saa, mutta jatkuva käyttö ei ole suotavaa sytojen aikana. Muutaman kerran otin sitten kesällä. (Nyt on kyllä juoksulenkitkin jääneet, ettei ole ollut sitä ongelmaakaan..) Mutta minä olen siinä uskossa, että tilapäisesti magnesiumia voi ottaa.
Muutenkin on vaikea tietää, mitä saa ottaa ja mitä ei. Itse en ole muuta uskaltanut ottaa kuin kalaöljykapseleita ja c-vitamiinia ja kalkkia sytojen aikana. Tänään ostin ternimaitokapseleita, koska eräs tuttuni kertoi niiden auttavan valkosolujen lisääntymiseen. Onko kukaan kuullut tällaista ja onko kukaan käyttänyt?
Olisi mukava kuulla, mitä lisäravinteita tai vitamiineja olette syöneet sytojen aikana.Vai olisiko vain paras luottaa monipuoliseen ravintoon?
EllaM
- Re: Lihasnykäykset sytojen sivuoireena?EllaM