Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Onko muilla päänsärkyä??
Hei Julia,Me menemme hoitojen eri vaiheissa ja eri kierroksilla, mutta kerronpa silti omista päänsärkyistäni:). Minulla oli heti leikkauksen jälkeen jonkin verran jännityspäänsärkyä, mikä tuntui joko korvan takana pantana tai kalottina päälaella. Onkologilta sain luvan kokeilla akupunktiota jännityksen laukaisemiseen, ja tämä toimi aivan erinomaisesti minulla. Jännityspäänsärkyä ei ole kahden akupunkitokerran jälkeen ollut.
Taxotere-hoidosta saan "yleensä" noin viikon kestävän päänsäryn, joka on voimakkaimmillaan heti kortisonien päättymisen jälkeen. Kipu tuntuu tasaisena paineena pään koko alueella, ja se pahenee iltaa kohti. Raittiissa ulkoilmassa oleskelu auttaa särkyyn ihan selvästi, ja yleensä kipu on hävinnyt viikon sisällä.
Silmien ja limakalvojen kuivuminen aiheuttaa myös kipua. Eilen hain juuri tästä syystä uudet reseptit silmätippoihin, mutta epäilen myös kärsineeni migreenityyppisestä särystä, sillä aloin voida huonosti ja jouduin menemään jo kahdeksalta nukkumaan. Kaksi tuntia myöhemmin päänsärky oli hävinnyt, mutta olin edelleenkin epätavallisen väsynyt.
Tänään ei ole ollut mitään, sen enempää pään kuin silmänkään kipua.
T. Karhutar
- Re: Onko muilla päänsärkyä??kevätmieli
- Re: Onko muilla päänsärkyä??MeriTuuli
- Re: Onko muilla päänsärkyä??santeri
- Re: Onko muilla päänsärkyä??hannakaija
- Re: Onko muilla päänsärkyä??Karhutar