Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Lopullinen hoitosuunnitelma saatu
Eilen oli sitten syöpälääkärikäynti ja sain lopullisen hoitosuunnitelman, joka vähän poikkesi leikkaussairaalan miettimästä hoitoputkesta.Saankin kaikki "herkut" eli myös sytot. Taxotiputus alkaa jo 2.11 x 3 krt ja sitten 3 krt CEF:t. Niiden jälkeen sädetys. Tamoa napsin 5 vuotta ja ehkä sen jälkeen 2-3 vuotta aromaasiestäjää.
Nyt sitten luen täältä kaikki sytoon liittyvät keskustelut saadakseni vinkkejä mahdollisiin hoidon haittoihin. Eilen lähdin lääkäristä mukanani nippu reseptejä. Kävin hakemassa kutakin lääkettä satsin, koska yksi niistä oli mahdollisesti vaihdevuosioireisiin auttava, vain Yliopiston apteekista saatava lääke. Olen käyttänyt estrogeenilaastaria aina 41-vuotiaasta asti runsaiden yöhikoilujen vuoksi ja nythän olen joutunut luopumaan laastarista. Yöhikoilua ei ole juuri ollut vaan sen sijaan uusia oireita eli kuumotusaaltoja ja nehän nyt saattavat vaan lisääntyä tulevien hoitojen myötä.
Kun istuin eilen odottamassa vuoroani, jysähti päälle, että nyt mä sitten elän maailmassa, jossa olen "yksin". Ei ole ketään muuta piirissä, joiden kanssa olen tekemisissä päivittäin tai ajoittain (onneksi on kuitenkin tämä palsta). Mutta tietysti toivon, etteivät joutuisikaan samaan tilanteeseen. En ole kertaakaan itkenyt, mutta lääkärinhuoneeseen päästyäni tirautin pienen kyynelvirran. En vaan kykene itkemään, vaikka itku on monta kertaa ollut ihan tuossa silmien takana. Olen välillä miettinyt, että pitäisi katsoa joku tosi, tosi nyyhkisleffa, joka laittaisi kyyneleet valumaan.
Onneksi on viikko aikaa totuttautua tähän uuteen hoitosuunnitelmaan ja lukea siitä tietoja ja etsiä pipo, ettei pää palellu, jos/kun hiukset lähtee. Hiusten lähteminen on varmaan yksi harvoja mahdollisia oireita, mikä ei tuota ongelmia. Olen tähän asti pitänyt vuoroin pitkiä/polkkapituisia hiuksia n 5-6 vuotta ja sitten saman ajan n sentin siiliä, joten jälkimmäisestä lyheneminen kaljuksi ei ole iso juttu. Ja jos mua ei kalju haittaa, niin en todellakaan hanki peruukkia sen vuoksi, että se mahdollisesti haittaa jota kuta muuta. Mutta etsin valmiiksi huivin, jos kuitenkin haluan jollakin pääni peittää, koska huivi on varmaan enemmän mun juttu kuin peruukki.
Nyt sitten mennään näillä eteenpäin / piiku
- Lopullinen hoitosuunnitelma saatupiikup