Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Vähän sulattelemista

Kurjaa kuultavaa. Liian paljon tapahtuu nykyisessä terveydenhuollossa vastaavaia juttuja. Jotenkin tuntuu, että potilaan pitäisi itse vaatia ja pitää 'iso ääntä' oman hoitonsa suhteen. Kuinka moni kuitenkaan osaa vaatia, kun joutuu aivan uuden asian eteen, josta ei tiedä mitään?

Potilasvahinkoilmoitus kannattaa aina tehdä, koska se auttaa kenties muita ja ehkä myös herättelee lääkäreitä tarkempaan työskentelyyn. Itsekin tein potilasvahinkoilmoituksen.

Meidän syöpädiagnoosin saaneiden päässä pyörii jo muutenkin tarpeeksi. Sitä miettii, mitä olisi voinnut itse tehdä toisin ja syyllistää itseään. Kun luottamus terveydenhuoltohenkilökuntaan menee, niin stressi ja syyllistäminen vain lisääntyy.

Itse päätin, että en märehdi menneitä enkä syyllistä itseäni, koska siitä ei ole yksinkertaisesti mitään hyötyä enää. Tottakai nämä mokat hoidossa harmittavat ja ovat liian usein inhimillisiä erehdyksiä, mutta niiden kanssa on kuitenkin elettävä kuten tämän koko taudinkin.

Toivoisin ainakin, että mokan tehneet henkilöt eivät peittelisi asioita/tietoja eivätkä yrittäisi pestä käsiään siitä. Se tuntuu todella pahalta. Meillä on oikeus kysyä ja tietää. Meillä on oikeus nähdä jokainen kirjaus, mitä meistä on kirjattu. Meillä potilaana on paljon oikeuksia. Jos virhe on jo tapahtunut, niin me kuitenkin siitä kärsimme ja joudumme sen kanssa elämään. Kurjaa, mutta pidetään lippu korkealla kaikesta huolimatta!

Auts | 31.8.2013 klo 10:34:12