Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Kohdun limakalvo
Hei kaikille! Sairastuin rintasyöpään keväällä 2011 ja olen sen jälkeen ollut suht terve. Eilen kävin gynekologilla ja siellä tutkittiin ultraäänellä kohtu. Ja kuinka ollakaan kohdussa todettiin limakalvon paksuuntumista ja sain lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Nukutuksessa tehdään joko pistolet tai kaavinta. Papa myös otettiin ja tulehdustakin löytyi, johon sain antibioottivoiteen.Nyt kyllä hirvittää, että onko kyseessä mahdollisesti jotain vakavaa. Olen syönyt Tamofeenia reilu kaksi vuotta, ja se juuri aiheuttaa muutoksia kohdun limakalvoihin ja sen myötä voi aiheuttaa solumuutoksia jne.
Onko täällä muita vastaavia tapauksia? Olen vaihdevuosi-iässä ja silloin just tämän tyyppiset oireet on yleisempiä. Kyseessähän voi olla myös kysta, polyyppi tai jotain atrofiaa. Limakalvon paksuus oli 7 mm ja norm. paksuus on noin 1 mm.
Minulla oli vähäistä emättimen verenvuotoa, ja soitinkin asiasta heti oirepolille. Sieltä sanottiin, että pieni verenvuoto ei haittaa.
Luin netistä lääketieteellisen artikkelin aiheesta, ja siinä kerrottiin, että jos tulee epämääräistä verenvuotoa ja kuukautiset ovat loppuneet (niin kuin minulla) on otettava heti yhteyttä lääkäriin.
Pakkasin puremin terveisin Tuike
- Kohdun limakalvotuike
- Re: Kohdun limakalvoAleksandra
- Re: Kohdun limakalvotuike
- Re: Kohdun limakalvoAleksandra