Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
hoitosuunnitelmasta
Hei taas, tapasin eilen lääkärini, joka kertoi tulevasta. TT-kuvan mukaan ja merkkerin( joka taas laskenut pari pykälää ollen nyt 11) tilanne näyttää hyvältä. Mitään uutta ei ole mihinkään ilmaantunut.Lantion alueella sen jäänöskasvaimen paikalla epäilynä arpikudosta, mutta jäänöstuumoria ei voi varmuudella sulkea pois. Samoin poistetun kohdun paikalla jotain nestelokerikkoa,joka on kaiken aikaa ollut ultralla nähtävissä. Epäilynä taas joku leikkauksesta johtuva nestekertymä, mutta taaskaan varmuudella ei voida sulkea pois jäänöstuumoria. Lääkärini ei usko, koska CA-125 näin alhainen, vaikka siihen ei ihan voi luottaa, mutta taas on sanottu että kyllä se edes vähän heilahtaa jos syövän aktivoitumista tapahtuu ja minulla se on kaiken aikaa vaan pudonnut.Lisäksi tt-kuvan mukaan mol.munuaiset olisi laajentunut, vaikka juuri olin varjoainekuvauksissa ja siellä kaikki ok. Lääkärini soitti vielä urologille, joka katsoi kuvia ja hänen mukaan kaikki ok, mutta varmuuden vuoksi sekin asia kontroloidaan parin kuukauden päästä. Mutta ehkä nyt ei siitä tarvitse hermoilla.No nyt jatketaan samalla hoidolla koska vaste on hyvä. Eilisen jälkeen enää 2kertaa sitä karboplatiinia,johon vaarana saada se reaktio ja tehoste gemsarit päälle eli yhteensä 5 tiputus kertaa. Ja sitten otetaan PET/CT millä lääkärini haluaa varmistaa ettei ole aineenvaihduntaa eikä siis elon merkkejä kummassakaan lantion alueen pokkeamassa.Sen jälkeen loppuisi sytostaatit ja ehkä (kysyy tätä vielä proffalta) sen jälkeen aloitettaisiin uusimisen esto lääkkeeksi, vähän kuin teillä rintasyöpä ihmisillä se herceptin,niin minulle avestin ( en ole varma kirjoitetaanko se noin) 3viikon tiputus syklissä 1 vuoden ajan.Sen tarkoitus on estää uusien verisuonien muodostuminen. Kun kasvain kasvaakseen muodostaa ensin verisuonia ympärilleen, mistä se saa ravintoa. Veritulppa riski on, mikä on minulla jo entuudestaan,mutta minullahan siihen estolääkitys ja pitää valita kahdesta pahasta pienempi. Ja tehostahan minun kohdalla ei voi tietää, mutta on kuulema saatu hyviä tuloksia. Mutta eihän kenellekkään herceptinin käyttäjällekään voida luvata estääkö se juuri sinun kohdalla uusimisen, niin sen kanssa vaan on elettävä, vai mitä?
Kirjoitti sairasloman (tai minähän olen jo kuntoutustuella eli määräaikaisella eläkkeellä.koska tämä jatkunut jo niin kauan) vain marraskuunloppuun. Avestin hoidon kanssa voi kuulema käydä töissä, sairaslomaa vain se tiputuspäivä. Töihin ehkä siis jo joulukuun alusta lääkärini mukaan, kun hoidot loppuu marraskuun ekalla viikolla.
Tuntuu että uskallanko uskoa todeksi, tietysti pelkona että tarkemmassa kuvassa jotain löytyy, vaikka lääkärini ei usko.Pelottaa tietty se kuvauskin kun siinä mennään siihen putkeen ja minulla kauhea ahtaan paikan kammo. Ohjeessa vielä sanotaan että kuvaus kestää 1/2-1 tunnin!!!
Mutta ajatelkaa kuinka pitkälle olen päässyt alun kauheitten shokkiuutisten jälkeen,siksipä ei pää meinaa uskaltaa toivoa eikä uskoa vaan pelkää pahinta.
Sitä unelmien joulua odotellessa...se on niin lähellä, samoin se parantuminen, että pelottaa että se viedään ihan "nenän edestä"...
- hoitosuunnitelmastariitta47
- Re: hoitosuunnitelmastacarpe diem!
- Re: hoitosuunnitelmastatullis
- Re: hoitosuunnitelmastaTellme
- Re: hoitosuunnitelmastariitta47
- Re: hoitosuunnitelmastariitta47
- Re: hoitosuunnitelmastaTellme
- Re: hoitosuunnitelmastagugi53