Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: uusi potilas
Heh, saman ikäinen, 49 olen, yks lapsi.Ite naureskelin tossa että on se mielenkiintoista tämä elämä. Ensin löytyy kyhmy, ei oireita. Mennään otille ja saadaan diagnoosi + hoito että kaikki pois. Ei oireita. Sit mennään leikkaukseen, ollaan niin pirun kipeitä ja pitäis sit olla muka terve. Tai terve ja terve, patologin tulokset saan ens vkolla, toivottavasti, kun on jälkitarkastus. Mutta kuitenkin..
Ensinnäkin kaikki menee niin nopeasti, ettei pää ole perässä pysyny. On saanu juosta helma hampaissa ja kieli vyön alla polilla, tutkimuksissa, kuulemassa vastauksia, sopimassa hoidoista jne jne.. Ja leikkauksessa. Ei ole kuitenkaan ollu aikaa rauhassa miettiä. Eikä omakohtasia kokemuksia.
Ensin pitäis orientoitua siihen että on the syöpä ja ymmärtää että on sairas, vaikka tuntee olonsa terveeksi. Sit pitäis leikkauksen jälkeen vajaassa kuukaudessa kyhmyn löytämisen jälkeen orientoitua siihen että onkin terve, vaikka tuntee itsensä sairaammaksi kuin sairaana ollessaan.
Mielenkiintoista.
Jatkot on siis syövillä, lähettävät kirjeen jossa varattu aika. Sairauslomaa lokakuun alkuun. Syövillä sit kertovat hoidoista, yritän muistaa ottaa jotain kysymyslistaa mukaan, jos vaikka suostuisivat kuuntelemaan potilastakin ja kertoisivat miksi ovat sitten päätyneet siihen sytoon jonka tulevat torppaamaan minuun. Jäähattua aion myös kaiken varalta pyytää, että varjelisin hiuksia ainakin teoriassa.
Kyllä tämä tästä!
Rinta pystyyn, vaikka hakaneulalla. Tai, no, ehkä minä sen proteesin sitten.. Korjausleikkaukseen en näillä näkymin mene, mutta sen näkee sitten.
Kirjoittele miltä tuntuu, jos näkyy jossain minun privaosoitteeni, voit laittaa siihenkin viestiä (en tiedä miten tämä toimii, priva..)
Pidellään yhteyksiä ja lippua korkealla!
- uusi potilaskristina
- Re: uusi potilastigemauk
- Re: uusi potilaskristina
- Re: uusi potilaskristina