Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Onko kokemusta TACista
Hei,olen saanut hoitosuunnitelman ja hoito on jo aloitettukin. Olen selannut palstaa, enkä ole löytänyt samanlaista hoitoa, mitä itse saan. Kaikille, siis suurimmalla osalla tuntuu hoitona olevan 3xtaxo ja 3xcef + säteet.
Minulle annetaan 6xtac ( taxotere, adriamycin ja syklofosfamid) kolmen viikon välein ja 5 viikon säteet. Nyt tietenkin mietin, mitä minulla on odotettavissa, koska en muista nähneeni tätä täällä. Onkologin mukaan hoito tulee olemaan tosi rankka, mitä se tarkoittaneekin.
Ensimmäinen tac oli viime tiistaina. Sitä kyllä pelkäsin ja paljon, mutta onnekseni sekin pelko meni hukkaan. Hieman olen ollut huonovointinen, mutta moneen muuhun soutajaan verrattuna niin vähän, ettei sitä edes kannata mainita. Pahoinvointi- ja särkylääkkeen olen ottanut joka päivä ja selvinnyt niillä päivän ihan kunnialla. Yöksi nukkupilleri ja aamulla pahoinvointi- ja särkylääkkeet jne. Pientä lämmönnousua on ollut ja väsymystä. Ruoka ei maistu ja paino putoaa (nyt 49 kg/163 cm), eikä se ole hyvä juttu. Mutta siinä kaikki toistaiseksi. Onnellinen minä !!!
Peruukkia kävin katsomassa, mutta sepä ei ollutkaan niin helppoa mitä luulin. Kummasti vain alkoi itkettää, kun katsoin laihoja kasvojani ja pienen pientä päätäni, jossa oli ”iso” tukka. Siispä lähdin liikkeestä pois ja yritän uudestaan muutaman päivän kuluttua. Teen kesäretken Helsinkiin ja katselen uutta tukkaa sieltä. Olen myös miettinyt, etten peruukkia käyttäisikään. Tahtoisin ravistella ihmisiä ja näyttää, ettei ole minulla ole mitään hävettävää eikä heillä pelättävää. Riittääkö rohkeus tähän, se on sitten taas ihan eri juttu.
Meille kaikille oikein levollista yötä toivottaen
Helviira
- Onko kokemusta TACistaHelviira
- Re: Onko kokemusta TACistaMeriTuuli