Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

5 pvän rapula ohi!

Heippa siskot!

Olen tässä ollut hiukan hiljakseen, mutta ehkä taas palaan "elävien" kirjoihin. Yes! Sain viime torstaina tokan ceffin (3 taxoa jo aiemmin) ja sen jälkeen olen potenut rapulaa!. En voinut edes kuvitella, että kykenen nukkumaan tunti tolkulla keskellä päivää. Varsinaista oksentelua ei ollut, mutta etova olo koko ajan. Siis kuten rapulassa, et saa mitään aikaiseksi ja lähes kaikki vaan ällöttää.

Mutta nyt se on onneksi ohi. Loistava olo tällä hetkellä ja tuntuu, että energia on palautunut. YEH!
Olenkin selvinnyt sytoista tosi helpolla. Taxoista lähinnä ummetusvaivoja ja makuaisti meni aina viikoksi. Ekasta ceffistä ei juuri muuta riesaa, kuin suolisto tuntui elävän aivan omaa elämäänsä:)
Minulla on pysynyt nuo veriarvot koko ajan vallan mainioina. HB ollut 129-130. Leukosyytit ja verihiutaleet yläkanttiin, maksa ja munuaisarvot loistavat jne.
Huomenna menen taas verikokeisiin, ottavat myös markkerit. Minulla on ensi vkon tiistaina välitarkastus eli onkologille aika, jossa katsotaan kuinka hoidot ovat tehonneet ja suunnitellaan sädetyksen aloitusta. On stimulaattori ja röntgeniä jne. Nuo markkerit olivat jo ennen leikkaustakin normaalit. Joten en tiedä miten niistä voi katsoa hoitojen tehoa. Leikkauksen jälkeen hoitaja kertoi verikokeitten tuloksista, ja mainitsi nimenomaan tuosta markkeriarvosta, että se on erinomainen ja ennusteellisesti hyvä, koska se ei ollut kohonnut. Arvo oli ennen leikkausta 11 (norm. arvot 0-32) ja kk leukkauksen jälkeen 12. No, viikon päästä taas viisaampi.

Joukkoomme on tullut uusia nimimerkkejä. Se on ikävää, mutta tervetuloa linjoille. Näillä palstoilla roikun välillä liiankin tiiviisti, ehkä, mutta täältä saa nopeasti tietoa, neuvoja ja ei ole ongelmiensa kanssa yksin. Loistavaa!

Tehyn työtaistelu jakaa näilläkin palstoilla mielipiteet. Ehkä prosenttiluku on kuitenkin toinen täällä kuin yleisesti eli ollaanko puolesta vai vastaan. Minä ainakin olen vastaan. Soisin hoitajille palkkaa lisää, mutta en periaatteessa hyväksy näitä työtaisteluja, minusta ne ovat aivan järjettömiä. Kukaan ei voita koskaan niiden avulla, ei koskaan.

Hyvää päivän jatkoa siskoille. Nyt lähden siivoamaan, on aivan ihanaa kun energia on palautunut.
terkuin Peevikki
peevikki | 14.11.2007 klo 09:39:44