Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulan syövän pelossa!

heissan, minulla varmentui kaksi viikkoa sitten kohdunkaulan syöpä ja nyt odottelen toimenpiteitä tai pikemminkin kutsua hoitosuunnitteluun. Olo on levollinen, olen sitä mieltä, että minulla on vielä niin paljon tehtävää, että aikani ei ole vielä tullut. Vähän tosin yhtenä päivänä itketti, kun on huoli murrosikäisestä lapsestani. Se oli mielenkiintoista havaita, että osa ihmisistä vähän kammoaa minua ikäänkuin minusta tarttuisi tämä pikku probleemani. En ole ihan hirveästi kyllä sairauttani (kamala sana) markkinoinut, työnantajalleni tietenkin ja läheisilleni. Työnantajani suhtautui huippuhienosti asiaan ja minulle luvattiin kaikki tuki mitä heiltä voin saada. Oli äärettömän ihanaa kuulla, että minun ei tätä matkaani tarvitse yksin kulkea. Olen miettinyt, että ehkä tarvitsin pikku pysähdyksen elämänarvojeni ojentamiseen, olen polttanut kynttilääni muutaman vuoden molemmista päistä oikein antaumuksella. Nyt suurin miettimisen kohteeni on, lähtisinkö vaatimaan kohdun poistoa sähkösilmukkahoidon tilalle, joka on todennäköisin hoitovaihtoehto. Ainakin näillä näkymin. Sen olen huomannut, että väsyttää ihan älyttömästi, johtuu näemmä sairaustiedosta, tosin minulta koepaloja ottanut lääkäri sanoi jo toimenpiteessä minulla olevan mitä ilmeisemmin syövän eli kuukauden olen elänyt tässä tiedossa. Saa nähdä, tuleeko minulle ahdistusta tai hätää, nyt en sellaista koe. En ole ihan hirveästi asiaa edes ajatellut, kirjauduin tänne hakeakseni tietoa ennen hoidon suunittelutilaisuutta ja huomasin tämän keskustelufoorumin. Vaihdan mielelläni ajatuksia toisten kanssa, jos jotakin kiinnostaa.
puuhakas | 5.5.2008 klo 15:21:28