Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Itkettää koko ajan

Kiitoksia, manti ja muutkin vastaajat! Tämä päivä on ollut parempi, toki tuolla ihmisten ilmoilla joutuu vähän skarppaamaankin. Yleensä nämä minun ahdistukseni tulevat pahempina iltaisin ja ihan pikku juttu voi parin tunnin itkukohtauksen laukaista, vaikka jokin tv-ohjelman kohtaus.

Tänään tosiaan sain eka ceffin, minkä jälkeen jaksoin kävellä kaupungin keskustaan, käydä ruokakaupassa ja istua kahvilassa, jossa tapasin yllättäen entiset naapurini. Kiva oli heidän kanssaan jutella ja ihan itkemättä pystyin tämän sairaushistoriani heille kertomaan.

Kaulalta otettiin kaksi näytettä, toinen kalkkisesta kyhmystä, näytteenoton jälkeen radiologi sanoi sen olevan todennäköisesti struumaa. Minä sanoin siihen että olen lukenut nimenomaan kalkkisten kyhmyjen olevan todennäköisemmin syöpää, mutta lääkärin mukaan kyhmyn olisi pitänyt olla jotenkin erilainen. Toinen näyte otettiin sitten epäilyttävämmän kaiun antaneesta kyhmystä. Siitä ei voi olla varma, onko hyvä- vai pahalaatuista. Kaikkinensa lääkäri oli sitä mieltä että kilpirauhanen näyttää struumaiselta.

Odottelen nyt kolme viikkoa lääkäriaikaa, otin sen tarkoituksella seuraavan ceffin yhteyteen. Eipä tämä asia nopeammalla toiminnallakaan muuksi muutu, vaikka kilpirauhasessa olisi syöpää, sitä tuskin leikattaisiin ennen kuin nämä rs-hoidot ovat ohi.

Jospa taas jaksaisi vähän paremmin eteenpäin! Yksinasujalla on liikaa aikaa ajatella kaikenlaista eikä sitten huonoina hetkinä halua kenenkään kanssa puhelimessakaan puhua. Lupasin ottaa huomenna koiran tänne, kun poikani pitää ystävilleen uuden vuoden juhlat. Ajattelin että vaikka olisi huonokin olo, niin koira pakottaa edes käväisemään ulkona ja onpahan siitä seuraa muutenkin.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Olkoon se meille parempi!
Maat | 30.12.2013 klo 15:39:52