Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kävitkö töissä sytostaattihoitojen aikana?
Juurikin näin, tee niinkuin itse tunnet hyväksi. Minä en käynyt töissä siksi, että olisin halunnut jotakin marttyyrikruunua, tahi että olisin murehtinut, saanko sijaista tai että tulevatko työni tehtyä. Olen aikapäiviä oppinut, että en ole korvaamaton. Minä HALUSIN töihin. Hulluksi olisin tullut, jos olisin ollut elokuun lopusta joulukuun puoliväliin saikulla, sen ajan siis sytot kestivät. Leikkauksen ja sytojen välillä olin vajaan kuukauden myös töissä.Minullekin työ oli nimenomaan voimaannuttavaa. Se myös piti asiat oikeassa perspektiivissä. Että minä en ole vain syöpä, vaan minä olen ihan tavallinen ihminen, joka tarvitsee hoitoa sairauteensa. Mutta sairaus ei määrittele minua, vaan minä määrittelen, millaisen tilan sille elämässäni annan. Ja sairaus ei ole tekosyy mihinkään, mitä en normaalistikaan tekisi.
Mutta sitten, kun viimeisen hoidon jälkeen olin todella huonovointinen ja väsynyt ja neutrofiilit oli ihan nollissa (matalallahan ne oli koko ajan), pyysin saada olla kolme viikkoa saikulla. Eli kyllä pitää itse myös pystyä tunnistamaan, koska sille sairauslomalle on tarve, vaikka olisi suunnitellut käyvänsä töissä. Ettei kukaan nyt ajattele, että mennä porhallan aivan päättömästi.... Tämän kolmen viikon jälkeen tammikuussa palasin töihin ja huhtikuun korjausleikkauksen jälkeen olin taas kaksi viikkoa saikulla ja palasin töihin. Tässäkin sovittiin kirurgin kanssa niin, että hän kirjoittaa kaksi viikkoa, ja jos en koe olevani työkuntoinen, soitan hänelle, ja saan lisää sairaslomaa. Eli myös sitä, että minä määrittelen itse, koska tunnen olevani työkykyinen. Tietenkin huomioiden, että jos lääkäri olisi kieltänyt työnteon, en olisi mennyt.
Jos joku on saikulla diagnoosista hoitojen päättymiseen, niin suotakoon sekin yhtä lailla kuin työnteko. Kummastakaan ei pidä kantaa syyllisyyttä tai kenenkään syyllistää tai tuomita, teki ratkaisunsa sitten miten vaan.
Sekavaa tajunnanvirtaa ehkä näin iltavuoron päälle, mutta yrittäkää saada tolkku :o)
- Re: Kävitkö töissä sytostaattihoitojen aikana?kuurankukkanen
- Re: Kävitkö töissä sytostaattihoitojen aikana?-Päivä kerrallaan-
- Re: Kävitkö töissä sytostaattihoitojen aikana?Katjusmaaret
- Re: Kävitkö töissä sytostaattihoitojen aikana?Maija-Helena
- Re: Kävitkö töissä sytostaattihoitojen aikana?Katjusmaaret