Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tamofen ja lihominen

Voi hyvä ihme. Minulla oli reilusti ylipainoa jo sairastuttuani ja solunsalpaajien myötä tyyteli vaan lisääntyy. Tietysti liikkuminen on pienentynyt, mutta minulle on käynyt niin, että aina vaan ruoka maittaa. Meinasinkin revetä nauruun, kun lueskelin Syöpäyhdistyksen ravinto-opasta, ei taida olla laisilleni tarkoitettu. Aiemmin en ole pitänyt makeasta, mutta nyt huomaan himoitsevani kakkusia päivittäin. Lisäki pahoinvointi helpottuu, kun syö! Tamofen alkaa kolmen viikon kuluttua, parasta siis alkaa psyykata. Otin muuten itse puheeksi eilen lääkärissä tämän ylipainon. Hän ei suostunut keskustelemaan aiheesta lainkaan. Oikein kun kiskoin, ehdotti käyntiä ravintoterapeutilla (tai itse taisin ehdottaa). Täytyy vaan toivoa, että kun viimeiset sytojen sivuoireet ovat ohitse, on voimia sädehoitojen rinnalla saada ruokavaliotakin järjestykseen. Olen lukenut, että jossain päin järjestetään halukkaille ylipainoisille syöpäpotilaille sairaalan puolesta ohjausta ja seurantaa.
kaptah | 13.5.2008 klo 10:25:24