Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: onko kokemuksia
No Hei,Ei ole mulla omakohtaista kokemusta , Vaimolla on ,olen ollu mukana kaikessa muussa paitsi leikkaus-salissa. Eikös ne siellä leikkaavssa sairaalassa puhuneet jälkihoidosta mitään . vai olitko siellä yksin ja asiat vaan menivät ohi syystäkin on se niin iso asia. Me saatiin Fysioterapeutin opastuksella jumppa ohjeet ja tiedon siitä että jos kainalo ns tyhjennetään kädestä ei enää ikinä tule entisen veroista , jumppaaminen ja liikunta parantaa tilannetta , sekin on yksilöllistä. Imusolmukkeet mm tuottaa veren kiertoon valkosoluja , niitä jotka "hyökkää" pöpöjä vastaan ja jos imusolmukkeita poistertaan niin luonnollisesti vastustuskyky heikkenee. Eli oikeaa kättäsi sen verran kannattaa varoa ettei tule mitään isoja haavoja. Paraneminen kun on hieman hitaanpaa. Ei sitä nyt kumminkaan liiaksi kandee varoa, Normikäyttöä ,se pitää sitä muutenkin paremmas kunnos. CEF-hoidosta jos on semmosta epämääräistä olotilaa hoidon jälkeen ja lääkäri on määritellyt pahoinvointilääkkeeksi esim Primperania , hyvä lääke ei siinä mitään toimi meillä toketakseli hoidon aikana ihan hyvin niin meillä oli sitten "vahvempi" lääke jo reseptillä , jonka Vaimo sitten Jouluaattona kävi" Granizetron tai sinnepäin" ,hakemaassa , ja simpsalapim olo parani heti Primperan voi aiheuttaa CEF-hoidossa juuri kuvatun laisia vaivoja. Sitten CEFfin + pahoinvointilääkkeiden takia kannattaa hakea Apteekista esim Levolac :ia. Tuossa jo Vaimokin nousi ylös keitti kahveet , se on näitä hoidon aikaisia juttuja ,ei malta nukkua , ei malta tehdä mitään asiaa valmiiks koko ajan pitää puuhastella jotain ja kaikki jää kesken , se on se kortisoni niin , kesken puhumisen aihe vaihtuu , pysy siinä sitte perässä. Sanoin hänelle muuten että kaljus kiiltää , niin hän siihen , että mä en olekaan kakkonen enkä kuutonen , vaan mä oon uusi resitentti ykkönen, mitäs tuohon voi muuta kun nauraa. Se on tärkeä asia että ei ota asioita liian vakavasti. Sairaus on vakava mutta ... Nestekierrosta en osaa sanoa tällä hetkellä mitään.
Oikein hyvää vointia sinulla CEF on rankka , kaikki tehdään kumminkin sun parhaaksi.
- onko kokemuksiakuurankukkanen
- Re: onko kokemuksiaTellme
- Re: onko kokemuksiakuurankukkanen
- Re: onko kokemuksiakesä-09
- Re: onko kokemuksiaMaija-Helena
- Re: onko kokemuksiaansu60
- Re: onko kokemuksiastrawberry
- Re: onko kokemuksiatullis
- Re: onko kokemuksiaJanna61