Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Massiivista hikoilua ja töihin paluu...
Moi vaan!EN OLE rintasyöpää sairastanut niin en ole ehkä ihan oikeassa paikassa siinä mielessä,mutta vaihdevuosista..Mulla todettiin lymfooma syksy-02,sytojen jälkeen menkat loppu heti(sillon 47-v)Tavalliset vaihdevuosi-oireet tulivat hikoiluineen ym;nukkunut olin kylläkin huonosti jo aiemminkin.Mulle suositeltiin hormoneja (osteoporoosin ehkäisynkin vuoksi).Miedommasta ei ollut mitään hyötyä ja vahvempi toikin jo sitten painoa 6kg 3:ssa kk:ssa! Kyllä söinkin,mutta sekin oli mielestäni hormoneista aiheutuvaa ahmimista koska se helpotti kun lopetin ne(paino ei kyllä laskenut!)"Omalääkärille"tätä sitt valittelin ja mainitsin että kun en saa nukuttua niin tulee ahdistunut olo.Hän kirjoitti paikallisesti vagifemiä limakalvojen kuivuuteen SEKÄ:KLOTRIPTYL nimistä lääkettä.SE on periaattessa isoina annoksina mielialalääke mutta käytetään myös unettomuuteen.Otin sitä yhden iltaisin se ei vienyt unettomuutta mutta oli helpompi olla valveilla SE MYÖS AUTTOI HIKOILUUN (ja ehkä vähän muuhunkin "nipotukseen").Sanoin lääkärille että tää on mielestäni helpottanut myös näitä vaihdevuosi-oireita(aattelin että kuvittelen);
Hän sanoi että niin oli tarkoituskin.../Olen myös hoitotyössä ja on se hirveetä kun hiki tippuu asiakkaankin päälle.(otan sen itse puheeksi tavallisesti ja mainitsen kyllä "kuumista aalloista"/yleensä löytyy ymmärrystä)/
Painonpudotus toi myös oikeesti helpotusta tohon "tippuhikoiluun"vaikkei kai tää koskaan lopu kokonaan...
että tällasia terveisiä"vierailevalta häiriköltä"
- Massiivista hikoilua ja töihin paluu...tuutikki-t
- Re: Massiivista hikoilua ja töihin paluu...kukkamaaria
- Re: Massiivista hikoilua ja töihin paluu...soikku