Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Selviytymisstrategiat solunsalpaajahoidoista

Hei kohtalotoverit! Minut leikattiin noin viikko sitten. Olen 48 -vuotias naishenkilö ja kolmen aikuistuvan lapsen äiti. Vasemmasta rinnasta löytyi sattumalta mammografiassa pieni n. 8 mm:n syöpäpesäke, jonka todettiin kuitenkin metastasoineen vasempaan kainaloon vartijaimusolmukkseeseen. Minulle tehtiin vasemman rinnan osapoisto, oikeaa korjattiin ja vasemman kainalon kaikki imusolmukkeet poistettiin. Nyt on edessä todennäköisemmin solunsalpaajahoito sekä mahdollisesti myös sädehoito. Odottelemme parhaillaan patologin lausuntoa.

Olen kuullut riittävästi kauhujuttuja solunsalpaajahoitojoen sivuvaikutuksista. Nyt minua kiinnostaisi kuulla hoidon läpikäynneiltä henkilöiltä, mitkä selvitymiskeinot ovat heitä auttaneet solunsalpaajahoitojen vaikeina päivinä. Luulisin, että tällaisten strategioitten yhteekerääminen voisi hyödyttää monia!
Ksantippa | 24.4.2007 klo 15:15:41