Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Punajäkäläihottumasta/rintasyöpä

Hei Hiutale!
Pattini oli vajaa 2 cm. Vartijaimusolmukekartoitus varmisti, ettei sitä ollut kainaloissa. Diagnoosi oli kudoksen läpikasvanut (infitratiivinen) lobulaarinen rintasyöpä, kasvutavaltaan monipesäkkeinen (multifokaalinen). Saattaa ilmaantua toiseenkin rintaan. Liitännäishoitoja on syöpälääkärin mukaan tarvinnut, koska kasvain oli alle 2 cm, kainalot puhtaat T2N0M0, hormoni-reseptoreista ER 90 % ja PR 70 %, solun jakautumisnopeus oli hidas (eli ei ärhäkkä) ja HER2/NEU negatiivinen. Hyväennusteinen rintasyöpä.

Hormonihoitoakaan syöpälääkäri ei aloittanut, koska minulla oli vielä kuukautiskierrot olemassa. Olin 46-vuotias, kun rintasyöpä todettiin v. -02.

Lobulaarinen rintasyöpä on hidaskasvuisempi, mutta se saattaa ilmaantua toiseenkin rintaan ja sen vuoksi minulla on ollut kontrollit vajaan vuoden välein. Lobulaarinen rintasyöpä ei aina välttämättä näy mammografiassa eikä ultrassa eli on hoitava lääkärini mukaan salakavala.

Olen tietysti kiitollinen tilanteeseeni. Monella ystävällä on ollut myös rintasyöpä ja heillä liitännäishoidot, jotka osalle olleet todella rankkoja ja voimia viepiä. Onneksi hoidot ovat tehonneet ja ovat selvinneet syövästään.

Punajäkälä edelleen minua kiinnostaa.

Kaikkea hyvää sinulle Hiutale sekä myös muillekin kanssasisarille!
iirisrukka | 14.4.2008 klo 09:49:46