Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Jättipotti elämän arpajaisissa
Hei vaan Chiara!Kovin tutulta tarinasi tuntuu, itselläni samankaltaiselta kuulostava syöpähistoria ja siis sama tuuri tässä "lotossa". Vuonna 2004 vasemmassa rinnassa ollessani 34 v. gradus 2:n 2,2 cm duktaalinen kasvain, joka oli levinnyt sitten kainaloonkin. Koko rinta poistettiin, kainalo putsattiin ja kaikki herkut (sytostaatit, säteet ja tamofen) hoitoina. Välissä 1,5 tervettä vuotta ja viime vuoden lopulla löysin sitten itse pienen pahkuran (0,5 cm)oikeasta rinnasta, joka todettiin uudeksi syöväksi. Kyseessä siis erillinen, uusi syöpä, samaa gradusta mutta ei levinnyt kainaloon. Lekuri itse ehdotti koko tämänkin rinnan poistoa ja olin itse ihan samaa mieltä - mielessä ajatus, että jos ei ole rintoja niin ei kai tarvitsisi sitten enää rintasyöpääkään pelätä...
Kävin ekan leikkauksen jälkeen ahkerasti fysioterapeutilla vatkauttamassa leikattua kättä ja en tiedä, että johtuiko siitä, mutta minkäänlaista turvotusta ei ole kainalon tyhjennyksestä tullut. Kuntoutuksessa auttoi lisäksi rintasyöpäyhdistyksen järjestämä jooga, jossa tehdään hyviä täsmäliikkeitä ja -venytyksiä juuri meidän tautihistorian omaaville suunnattuina!
Rutkasti Sinulle onnea leikkaukseen - olet taatusti hyvissä ja osaavissa käsissä!
sarimarjatta
- Re: Jättipotti elämän arpajaisissasarimarjatta