Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: juhlat

Hei
itse olen sairastunut jo 2007 ensimmäisen kerran, silloin tukka lähti syksyn aikana - ja sain peruukin. Sairauteni uusi 2009, 2010 ja 2011. Joka kerta tukka lähti, mutta viimeisellä kerralla en enää hankkinut uutta peruukkia. Nyt odottelen päätöstä, milloin hoidot taas aloitetaan - tilanne on siis päällä.

Mutta vastaus: olen sitä mieltä, ettei kotiin kannata erakoitua. Perhejuhlissa käynti on vaikeaa, ainakin minulle se alussa oli. Mutta huomasin että yhtä vaikeaa se oli sukulaisillekin kun he minut huomasivat. Mutta joskus ystäviä ja sukulaisia on kohdattava, sen jälkeen kaikki on helpompaa. Ja kun he huomaavat, että olet edelleenkin olemassa vaikka ehkä vointisi ei hyvä olekaan, he saattavat olla sinulle jatkossa hyvänä tukena.

Mene siis juhliin, nauti pienistä hetkistä - niitä muistoja tarvitset tämän taudin kiemuroissa. Ja jos peruukki tuntuu hankalalta tai ei omanlaiselta - laita sopivan värinen huivi.

Itse olen osallistunut niin pieniin kuin suuriinkin perhejuhliin, miehen työpaikan tilaisuuksiin, matkoihinkin hoitojen aikana vointini mukaan ja joskus jopa lääkärin luvalla.
dolina | 22.8.2013 klo 14:13:37