Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tänään se alkoi.
Hei Pike!Olen myös munasarjasyöpää sairastava ja tunteesi on minulle tuttu reilun vuoden takaa. Sain silloin tietää, että kasvava vatsani ja väsymykseni johtuu kasvaimesta vasemmassa munasarjassa. Kasvaimeni oli loppuvaiheessa jo niin iso, että tunsin sen kädellä ennenkuin leikkauspöydälle pääsin.
Elin silloin päivän ja tiedon kerrallaan. Lääkärit eivät voineet varmuudella sanoa mitään ennekuin leikkaus oli tehty ja patologi antanut kasvaimesta tietonsa. Minulla kasvain oli pahanlaatuinen, mutta ei ollut levinnyt vielä muualle.
Ja usko tai älä, mutta toivuin leikkauksesta hyvin ja sain sytostaatteja 6 kertaa viime keväänä ja vointini on nyt hyvä. Käyn kontrollissa ja silloinhan pelko nostaa aina päätänsä, mutta kaikenkaikkiaan nautin elämästä.
Lapseni ovat tietenkin kyselleet sairaudestani ja olivat aluksi peloissaan, mutta sitten kun huomasivat, ettei äiti ole paljoa sairastumisesta muuttunut, koska normaalia elämäähän on perheessä kuitenkin myös elettävä, niin heidänkin olonsa on helpottanut.
Kova niin sanottu elämän koulu sairaus oli ja tietenkin mielummin sen olisi elämättä jättänyt. Mutta sen kanssa nyt eletään ja elämästä Nautin isolla N:llä. Tiedän, että sairauteni voi uusia minä päivänä tahansa, mutta tiedän sen myös,että hoitokeinoja tähänkin sairauteen on.
Kysele lääkäreiltä ne tyhmätkin kysymykset ja pyydä saada jutella esim. sairaalan psyk.sairaanhoitajan kanssa, koska he ovat siellä sinua varten.
Voimia sinulle !
- Tänään se alkoi.pike44
- Re: Tänään se alkoi.Kehäkukka
- Re: Tänään se alkoi.pike44
- Re: Tänään se alkoi.eloisa-70