Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Töihin paluu hoitojen jälkeen ?

Hei Vilijonkka

Kelalla on hyviä kuntoutuskursseja työelämään palanneille rintasyöpäpotilaille. Itse valitsin Naisten kesken -kuntoutuskurssin Siuntiossa, ja olen ollut todella tyytyväinen, sieltä sai paljon eväitä jaksamiseen. Meri-Karinan kursseja monet ovat kehuneet myös, mutta itse en jaksaisi olla kuntoutuksessa kahta viikkoa putkeen. Juuri tämä 1 + 1 viikkoa on siinä mielessä hyvä, että saa aikaa kypsytellä asioita ja hoitaa itseään pitemmällä aikajänteellä.

Muuten olen sitä mieltä, että syöpäpolit käsittelevät tätä kuntoutumisasiaa varsin rajoitetusti, koska kaikki liikenevät resurssit menevät hoitoihin ja seurantojen järjestämiseen. Onneksi sosiaalityöntekijät ovat valveutuneita ja kertovat näistä kursseista, samoin syöpäyhdistysten hoitajat, joihin myös suosittelen ottamaan yhteyttä.

T. Karhutar

Karhutar | 20.10.2008 klo 13:06:10