Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: uskonko mitä lääkäri sanoo

Hei Inari!

Täällä on toinen papillaarinen kilpirauhassyöpätapaus. Menin vuodenvaihteessa valittamaan 10kk kestänyttä palantunnetta kurkussa ja lääkäri teki lähetteen ultraan. Ultrassa löydettiin pieni solumuutos joka paljastui papillaariseksi epäilyksi. Ensin minulta leikattiin puolet kilpirauhasesta pois ja patologi totesi 6mm mikrokarsinooman. Ensi viikolla menen II leikkaukseen, jossa poistetaan loput kilpirauhasesta.

Myös minä olen meinannut menettää täysin mielenrauhani muiden oireideni vuoksi. Oireista inhottavin on ruokatorvessa tuntuva palan tunne, jota on kestänyt 1,5kk. Välillä tylppä kipu siirtyy oikean rinnan alle tuntuen myös lapaluun alla. Minusta on tehty ilmeisesti lähete gastroenterologille. Lisäksi olen alkanut vahtimaan luomiani ja pelkään, että niistä joku on pahanlaatuinen. Vuosikaudet on ollut mielessä poistattaa yksi ulkoneva luomi rinnan alta (juuri tämä kipeä puoli), mutta kun operaatio on hirvittänyt niin paljon, niin en ole uskaltautunut.

Kun on kerran menettänyt luottamuksen omaa kroppaansa kohtaan, on vaikea luottaa, ettei muuta ikävää tule eteen. On ollut vaikea ymmärtää, että on joutunut yhtäkkiä hyppäämään uuteen maailmaan. Ja täällä "syöpämaassa" kun näyttää olevan niin, ettei mitään voi pitää pomminvarmana. Koetetaan kuitenkin yrittää tsempata ja nauttia elämästä mahdollisimman täysillä!

Olisin tiedustellut sinulta asian vierestä, että kuinka nopeasti sait lääkityksen kuntoon? Itselläni on 3 pientä lasta ja tuleva 5 viikkoa ennen radiojodihoitoa todella hirvittää. Pelkään, että menen huonoon kuntoon, kun vielä kestää radiojodihoidosta, ennen kuin lääkitys alkaa vaikuttamaan...
Etelän tyttö | 3.4.2009 klo 14:21:37