Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
melanooman pelko
Noin pari vuotta sitten minulle kasvoi mielestäni hassun näköinen luomi jalkaan. Pieni ehkä hieman sinertävä pallomainen luomi. Se kasvoi "lopullisiin mittoihin" melkko nopeasti eikä sen jälkeen muuttunut mitenkään. Se oli alusta lähtien erikoinen ja poikkesi muiden luomieni ulkonäöstä, mutta jostain syystä en osannut olla huolissani kun se ei oireillut mitenkään. Kunnes noin kuukausi sitten treeneissä se repesi ja vuosi verta ja päätin mennä lääkärille. Mutta samaan aikaan sain harmittoman mutta ikävän tulehduksen muualle, joka söi taas luomen huomioita ja unohdin edes mainita siitä lääkärille. Luomi parani moitteettomasti mutta taas viikko sitten sama luomi repesi treeneissä uudestaan ja menin viivana lääkärille. En saanut kuin terveydenhoitajan ajan, joka sanoi, että luomi pitää poistaa.Tutkin itse koko kropan ja löysin hartiasta toisen oudon, mutta erilaisen luomen, jossa on ikäänkuin rupi päällä. Tein myös pahan virheen ja etsin googlen kuvahaulla melanoomaluomet ja BINGO! siellä oli kuin ilmetty luomi jalastani. Kyseessä on nodulaarisen luomen näköinen luomi ja pelkoni kasvoi sellaisiin mittasuhteisiin että luulin pyörtyväni siihen paikkaan. Luomien poistoon on vielä pari päivää ja olen sekoamisen partaalla. Yritän koko ajan järkeillä, että vielä ei tiedetä mitään onko kyseessä edes pahalaatuinen luomi, mutta joka kerta kun vertaan kuvan luomea ja jalan luomea meinaa kyyneleet nousta silmiin koska en todellakaan kuvittele yhdennäköisyyttä. Mietin jatkuvasti, miksi ihmeessä en huolestunut luomesta jo sen ilmaannuttua. Pelkoani kasvattaa entisestään, että luomi on ollut jalassani jo niinkin kauan ja nodulaariset luomet käsittääkseni jo hyvin varhaisessa vaiheessa voi levittää etäpesäkkeitä. Tiedän, että vielä ei ole paniikin aika, koska luomea ei olla edes tutkittu, mutta pelko ja epätietoisuus ovat tällä hetkellä niin voimakkaasti pinnalla että en tiedä miten pysyn järjissäni. Kirjoitan myös tänne siinä toivossa, että asian purkaminen helpottaisi edes hieman oloa.
- melanooman pelkocandy
- Re: melanooman pelkomarih
- Re: melanooman pelkoLeevi