Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Oudot kivut, patit ja pelot. Syöpää vai psyykkistä?
Hei ja Kiitos Kati sinullekin vastauksestasi!Itse olen myöskin tupakoinut jo sen kymmenisen vuotta. Nyt pelästyin niin pahasti terveyden puolesta että en polta enää juuri lainkaan. Se onkin sitten ehkä ainut asia mistä tässä kaikessa olen hyvilläni, aiemmat lopetusyritykset kun kaatuivat riittävän motivaation puutteeseen.
Minulla on nyt kuukauden Cipralex lääkityksen jälkeen henkisesti hieman parempi olo ja ahdistus on hieman helpottanut, ainakin fyysisten oireiden osalta. Nyt on kuitenkin vielä jäljellä tuo väsymys, ajoittainen päänsärky ja kovat kivut niskassa ja kallonpohjan lihaksissa. Toisinaan tulee edelleen pahoinvointia ja myös niitä ahdistuneisuusoireita vaikkakin lievempinä kuin ennen.
Reilu viikko sitten tuli niin voimakas särky ensin otsaan, josta se siirtyi oikean silmän kohdalle, ettää oli pakko käydä taas päivystyksessä kun tuohon vielä liittyi pahoinvointia. Päivystyslääkäri arveli migreeniksi tai Hortonin neuralgiaksi ja antoi 1g Panadoleja. Tuo päänsärky ei onneksi enää tähän asti ole uusinut.
Korvat minulla menee välillä lukkoon ja tuntuu sellaista omituista painetta ja että puhe kuulostaa jotenkin oudolta omissa korvissa. No varmaan kun ovat lukossa, en osaa sitä oikein selittää. Nenäkin tuntuu jatkuvasti olevan tukossa ja varsinkin kun kumarrun niin että pää on alaspäin niin tuntuu painetta poskionteloissa.
Nyt kun tätä omaa tekstiä lukee kirjoittaessa niin kuulostan jo omastakin mielestäni hieman hysteeriseltä, mutta tälle pelolle ja ahdistukselle ei vain voi mitään.
Huomenna nivusessa olevat patit ultrataan. Toivottavasti siellä selviää edes jotain ja viikon päästä lääkäri soittaa ja voin taas purkaa hänelle näitä asioita.
Tsemppiä sinullekin Kati ja toivotaan ettei sinullakaan olisi mitään vakavaa ja että pelkokin väistyisi pian!
- Re: Oudot kivut, patit ja pelot. Syöpää vai psyykkistä?syöpäkammoinen
- Re: Oudot kivut, patit ja pelot. Syöpää vai psyykkistä?Murustelija