Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Oudot kivut, patit ja pelot. Syöpää vai psyykkistä?
Hei olen 28-vuotias nainen, ja ihan samoissa oloissa ollaan. Minulla on 2 kuukauden ajan ollut kurkussä nielurisojen takana omalta iholtani näyttävä pitkulainen kurkun/risan suuntainen patti noin 1cm*3 cm kooltaan, jota ei ole tutkittu vielä. Olen 12 vuotta tupakoinut, ja lopetin kuukausi sitten. Olo on väsynyt ja kivistelee joka puolelta, imusolmukkeet turvottelee ajoittain ja tulehdusarvot lievästi kohoilevat, syöttivät kefexin kuurin, joka ei auttanu mitään. Ei ole kipeä tuo patti, mutta luut, lonkat, polvet, hartiat, niskat, pää, vatsa, keskittyminen on huonoa, tasapaino heittelee, olen väsynyt ja minua vaivaa kuiva yskä. Nyt tehdään astmatestejä. Tuntuu kuin ois joku tulehdus vartalossa, ja kipu vaihtaa paikkaa. Minulle on myös määrätty aikaisemmin oxaminia, joka muuten aiheuttaa lopettaessa ahdistuneisuutta, en käytä ollenkaan, myös cipramil on tullut kokeiltua iässäsi, nyt pari vuotta olen ollut lääkkeetön.Pelkään todella paljon kuoleman sairauksia ja ahdistaa, kun pelottaa tuo patti+väsymys+kivut+yskä ja hengen ahdistus, myös pulssin kiihtyminen kuuluu asiaan...normaalisti paineet on alhaiset n100/60 pulssi 60...
Itsekin epäilen ties mitä ja väsyttää odottaa, kun tutkimukset etenee niin hitaasti...Kaulan alueella on inhottavia vetoja sivussa ja välillä pannan tunnetta/palan tunnetta ja suututtaa kun jatkuvasti on joku kolotus ja kipu läsnä jossain...Minullakin tämä oireilu alkoi syksyllä...Juttusi oli niin lähellä omaa että oli kirjoitettava.
Hätäily ei auta mitään kuitenkaan, mutta samalla tavalla itse stressaajana vaivun toisinaan epätoivoon ja uskon todella että minulla on syöpä jo kaikkialle levinneenä ja kuolen ennen kuin minut tutkitaan kunnolla...
Toivotaan kummallekin parasta, ja selvyyttä tähän terveydentilaan, en mitenkään itse uskois että psyykkistäkään olisi kun selvä patti on ja ei ole edes mitään asioita elämässä, jotka olis niin huonosti, kun oireilut alkoi yks kaks...
Kaikki selviää ajallaan, toivotaan parasta:Kati
- Re: Oudot kivut, patit ja pelot. Syöpää vai psyykkistä?syöpäkammoinen