Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Kasvain sääressä

Pakko purkaa jonnekin tätä oloa, ahdistaa ja pelottaa aikalailla.

Sääressäni on rypälemäinen patti, tai nykyään enemmänkin kuoppa josta löytyi ohutneulanäytteessä solumuutoksia. Magneettikuvaus ja biopsia on parin viikon päästä. Jalka leikataan jossain välissä, ja nyt on vain odoteltava minkälaatuinen kasvain on kyseessä.

Pää on ihan sekaisin vaikka olen tiennut solumuutoksesta reilun kuukauden ajan. Viimeisimmän lääkärikäynnin jälkeen (viimeviikolla) alkoi ahdistus, tähän asti olen ollut aika tehokkaasti ajattelematta koko asiaa. Turvallisen työterveyshuollon jälkeen lääkärin vastaanotto sairaalassa tuntui pelottavalta ja niin, no sairaalamaiselta.

Joudun lykkäämään valmistumistani, en pysty keskitymään ja valmistautumaan toukokuussa olevaan näyttötutkintoon. Lisästressiä siis siitä että opiskelijan taloudellinen tilanne jatkuu vuoden loppuun asti.

Toisaalta tuntuu että tämä on viimeinen paikka jossa pitäisi tällä hetkellä olla, ahdistuksissani olen lukenut läpi sivuja aina saattohoitolinkistä lähtien. Ei mikään viisas veto.

Toisaalta toivon täältä löytyvän kohtalotovereita, täällä joku voi sanoa "tiedän miltä sinusta tuntuu".

Pinni | 17.3.2007 klo 13:20:34