Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Pieni patti ja vielä pienempi patti...
Olen 40-vuotias, eli kypsässä teini-iässä oleva neitokainen. ;) Vajaa kuukausi sitten löysin vasemmasta rinnastani herneen kokoisen patin, joka on pyöreä, muljahteleva, irtonaisen oloinen, ei vaikuta vaaralliselta. Vastaavantuntuista pattia tutkittiin samasta rinnasta jo 18 vuotta sitten, ja mammografian ja ultran jälkeen pääteltiin sen olevan vain tiivistynyttä kudosta tms. Jäätiin seurantalinjalle, ja patti katosi vähitellen. En siis ollut kovin huolissani uudestakaan patista, mutta reilun viikon miettimisen jälkeen päätin silti käydä näyttämässä sitä lääkärille.Ennen lääkärin aikaa löysin kuitenkin toisenkin patin, joka on vielä pienempi, mutta kovempi. Muljahtelee sekin, mutta tuntuu silti olevan jossain kiinni. Lääkäri passitti mammografiaan ja ultraan, joihin on aika viikon päästä. (Jep, odottelu on yhtä piinaa..!)
No tässä paniikissa tissejä näprätessä :D olen vielä bongannut kaksi kirjaimellisesti nuppineulanpään kokoista kovaa nystyrää. (Se hyvä puoli pienissä rinnoissa on, että näissä ei paljoa pysty piileksimään.. ;) )
Nyt ajatukset ja tuntemukset sinkoilee laidasta laitaan. Toisaalta pelkään olevani tyystin vainoharhainen, patit ovat kuitenkin niin pieniä ja liikkuvaisiakin. Toisaalta taas haluan olla varautunut mihin vain, jottei edes syöpädiagnoosi tulisi täysin puun takaa, olkoon mahdollisuus kuinka pieni vain.
Yritän kyllä ottaa vähän rennommin ja odotella kiltisti tutkimuksia, mutta halusin purkaa mieltä jollekin joka tietää kuinka hermoja raastavaa pelkkä odottelu voi olla.
Mielipiteitä, näkemyksiä, potkuja persiille, kaikki otetaan kiitollisuudella vastaan!
Värikästä ja ihanankirpeää syksyä toivottaapi-
- Pieni patti ja vielä pienempi patti...ann71
- Re: Pieni patti ja vielä pienempi patti...Maija-Helena
- Re: Pieni patti ja vielä pienempi patti...Maija-Helena