Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Päässä jotain ylimääräistä?

No, jos saat lähetteen työterveyshuollon kautta, ei maksettavaksesi jää kuin julkisen erikoissairaanhoidon poliklinikkamaksu. Olet kuitenkin parhaassa työiässä oleva ihminen, ja sen takia kaikki keskittymistä ja työntekoa haittaavat tuntemukset ja säryt on selvitettävä.

Jännityspäänsärky esim. on aivan jokapäiväistä paineen tunnetta, ja usein se pahenee iltaa kohti aiheuttaen pantamaisia tuntemuksia. Lepo ja liikunta saattavat helpottaa sitä, mutta migreeni sitä vastoin voi pahentua jos yrittää ponnistella rajummin. Nämä kaksi ovat ne tavallisimmat päänsäryn aiheuttajat, mutta sitten on muitakin särkyjä, joiden selvittämiseen ja hoitoon todellakin tarvitaan neurologia.

Minulla pahimmat päänsäryt ovat liittyneet virheelliseen purentaan sekä isojen leikkausten jättämään lihasten epäsymmetriaan. Siinä on syntynyt virheasento, jonka korjaamiseen on liittynyt myös jännitystä ja kipua myös toispuoleisesti ja pään alueella. Siinä minun särkyhistoriani lyhyesti - paitsi että joskus, hyvin harvoin, suuren jännnityksen lauettua saatan kärsiä migreenistä, jonka ainoa edeltävä oire voi olla ärtyneisyys ja herkkyys valoille ja äänille. Migreeniä olen opetellut välttämään erilaisten rentoutustekniikoiden avulla ja vieläpä kohtuullisen hyvällä menestyksellä. Hyvin harvoin olen migreenin takia joutunut turvautumaan särkylääkkeisiin ja vuodelepoon.

Älä sinäkään pelkää lääkäriin menoa, vaan ota tarjotut tutkimukset ja hoidot vastaan.

Terveisin

Karhutar | 28.9.2011 klo 22:29:12