Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Käytöksen ja puheiden muutos loppuvaiheessa
Ainakin minun läheiseni oli loppuajan erittäin sekava ja harhainenkin. Puhui sellaisille henkilöille, joita huoneessa ei oikeasti edes ollut, mutta kertoi myös minulle näistä henkilöistä ja "heidän" puheistaan. Kaikki johtui ilmeisesti vahvasta lääkityksestä. Hetkittäin hän oli kuitenkin tässäkin hetkessä läsnä, mikä teki tilanteesta hiukan oudon, kun ei koskaan tiennyt, onko hän oikeasti kanssani vai omissa maailmoissaan.Koska tiesin lääkityksen häntä kivuissaan auttavan, koitin vain hyväksyä, että tämä on nyt tällaista - toistaiseksi. En siis mennyt läheiseni juttuihin mukaan ihan täysillä. Yllättäen hän saattoi sanoa jotain vanhoja asioitakin, mitä oli putkahtanut mieleen ja silloin taas ihmettelin, että mitäs sinä tuollaisia... Aina en niihin edes saanut vastausta, vaan juttu kääntyi taas johonkin epätodelliseen.
En siis usko, että läheiseni oikeasti enää kykeni ajattelemaan selkeästi kuin hetkittäin ja noita hetkiä minun oli välillä vaikea havaita. Uskon, että lääkityksen takia hänen ajattelunsa oli yhtä sekavaa kuin puheetkin eli otaksun, että jonkinlainen menneiden ja toisaalta harhojen vuorottainen "valokuvien katselu", joista sitten saattoi muodostua ääneenkin lausuttuja ajatuksia vailla todellisuuteen perustuvaa tietoisuutta.
Toivon sinulle voimia kestää tämäkin vaihe. Se menee taatusti ohi tavalla tai toisella.
Krisse
- Re: Käytöksen ja puheiden muutos loppuvaiheessameheni puolesta
- Re: Käytöksen ja puheiden muutos loppuvaiheessakrisse63