Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Käytöksen ja puheiden muutos loppuvaiheessa
Hei !Ennen äitini kuolemaa, hänen persoonansa muuttui täysin. Viimeiset kuusiviikkoa oli oikeata "sirkusta". Ei nukuttu yöllä eikä päivällä. Pyörätuoli oli liikeellä koko ajan. Olin laiska kun en viitisinyt hoitaa häntä kotona (itse 4 lapsen äiti)ja ja kotisairaanhoito ei enään riittänyt. Äidillä oli myös paljon sellaista puhetta, jota ei tiennyt onko totta vai ei. Tosi hämmentävää.
Kuulin tässä eräältä vanhalta rouvalta sellaisen sanonnan, että "pois lähtevät" ja vanhat ihmiset tulevat sen takia ilkeiksi, että kun aika heidät jättää, niin heitä ei olisi niin ikävä.
En kylläkään ajattele noin, mutta tulipa mieleen.
Kyllä ensinmäiset viikot menivät pöydän ääressä istumiseen ja ihmettelemiseen, että eikö minun pidä mennäkkään mihinkään tänään . Uskon, että tälläisen asian läpi käymiseen menee pitempi aika .Isäni menetin äkillisesti . Itse olen pystynyt ajatteleaan tätä "loppuvaihetta" vasta nyt ja sitäkin pieninä palasina. Äidin kuolemasta on kulunut vuosi ja 3 kk ja isäni vuosi ja 9 kk.
- Re: Käytöksen ja puheiden muutos loppuvaiheessameheni puolesta
- Re: Käytöksen ja puheiden muutos loppuvaiheessanuuppo