Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Tutustutaan(ko)?

Minun äitini rintasyöpä todettiin helmikuussa 2002. Toinen rinta poistettiin kokonaan, kainalon imusolmukkeet tyhjennettiin ja sytostaatti- ja sädehoidot annettiin. Olin tällöin juuri täyttänyt 20-vuotta.
Syksyllä 2003 todettiin syövän levinneen maksaan. Äitini sai sytostaatteja syksystä 2003 loppuvuoteen 2005 lähes yhtäjaksoisesti. Kaikkea kokeiltiin, välillä joku auttoi, mutta sitten teho loppui. Syksyllä syöpä oli levinnyt selkärankaan ja marraskuussa 2005 hoidot lopettiin.
Askiittesnestettä kertyi äidin vatsaan ja tätä tyhjennettiin syöpäklinikalla viikon ajan joulukuun puolessa välissä. Nestettä oli yhteensä n. 10 litraa. Nauroimme äidin kanssa ennen hänen menoa sairaalaan, että hän on kuin raskaana oleva nainen viimeisillään. Vatsa oli niin iso.
äiti pääsi sairaalasta kotiin, mutta ei ollut kotona kokonasita päivääkään kun joutui palaamaan sairaalaan. Vatsassa oli verenvuotoa ja kunto romahti. Äiti oli joulun syöpäklinikalla ja tapaninpäivänä, maanantaina, äiti siirrettiin Terhokotiin. Perjantai-aamuna hän nukkui pois aviomiehensä ollessa hänen kanssaan.

Äiti kuoli 58-vuotiaana. Minä olen ainut lapsi, nyt 24-v., äidin kuollessa 23-v. Mummoaan kaipaamaan jäi pieni tyttäreni 10kk ja myös avomieheni (25-v.) Äitiä jäi kaipaamaan hänen ainut siskonsa (66-v.) ja tietenkin hänen miehensä (54-v). Heillä olisi ollut tammikuussa 5-vuotis hääpäivä.
Kyynelsilmä | 10.3.2006 klo 10:40:26