Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Puoli vuotta äidin kuolemasta

Hei,

Sinun äitisi oli kuollessaan todella nuori. Minun äitini 65-vuotias ja sekin tuntuu niin kamalan varhaiselta lähdöltä. Puoli vuotta hän sai vain nauttia eläkepäivistään terveenä raskaan työuran jälkeen. Itse olen myös jo 36-vuotias mutta tuntuu siltä kuin olisin jäänyt orvoksi. Äitini oli poikani lisäksi elämäni rakkain ihminen, joka oli aina ja kaikessa 100 % minun puolellani. Hänen kanssaan jaoin ilon poikani kasvamisesta ja kehittymisestä, sillä asun poikani kanssa kahden. Hänelle soitin jos elämässä tapahtui jotain mukavaa. Hän oli minulle niin tärkeä ihminen ja olimme hyvin läheisiä.

Ensi viikolla tulee 8 kk äidin kuolemasta ja tuntuu ettei tämä ainakaan helpotu. Alkuaika meni itse asiassa jotenkin helpommin kuin nyt. Itken joka päivä ja kuoleman lopullisuus tuntuu niin...lopulliselta. Haluaisin huutaa, että eikö tämä ole kestänyt jo tarpeeksi, eikö hän voisi tulla jo takaisin!!
Poikani, joka tulee ensi kuussa kolme vuotta, sanoi minulle yksi päivä että isoäiti haluaisi tulla sinun luokse...

Luulen että ulkopuoliset ihmiset töissä jne. eivät osaa aavistaakaan miten äidin kuolema painaa minua. Tai edes isäni, hänen vaimonsa tai sisareni...Äidin ystävät soittavat minulle välillä, mikä lämmittää todella mieltäni. Heille puhun ikävästäni.

Ja tuntuu niin väärältä se miksi juuri minä jouduin luopumaan äidistäni jo nyt, kun muilla samanikäisillä on yhä reippaat vanhemmat, joiden kanssa käydä kaupungilla, konsertissa, päiväristeilyllä Tallinnassa jne. Varmasti tuttu tunne meille kaikille läheisen menettäneille...

Sellaista elämä on nyt kun ensi viikolla tulee 8 kk äidin kuolemasta. En usko että tästä joskus "pääsisi yli" vaan ikävä on jossain muodossa varmasti kanssani koko elämäni.

Lempeää syksyä kaikille.

PS: Tulisin sinne Omenapuuhun mutta minulla on silloin valitettavasti töitä.
joan | 28.9.2006 klo 14:00:49