Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Syöpä voitti, me muut hävittiin
Kiitos Sanaton!Tänään minulla on ollut raskas päivä.
Papin, isäni ja famuni veljen kanssa kävimme läpi hautajas järjestelyt..
Yritin olla "reipas". Kotona yritin peräti valmistautua papin kysymyksiin: Mitä famuni minulle merkitsi, millainen suhde meillä oli...pelkkä ajatus sai minut itkemään ...enkä minä sitten papin luona muuta pystynytkään, kun itkemään.
En saa tunteitani puettua sanoiksi.. Kirjottaminen on jotenkin helpompaa. Puhuminen on vaikeampaa, tosi vaikeaa.
Kaipaan famuani niin kamalasti. Puhelimessa juteltiin joka päivä. Minulla oli tapana soittaa autosta, heti työpäivän jälkeen. Puhelin yhteys taivaaseen -vaikka heti kiitos!!
Tilasin tänään kotimakalla kukkavihon. Famuni piti kovasti kaikista kimpuista ja ruukku-kukista jotka hänelle "raahasin". Ajattelin että hän niitä katsellessa aina tietäisi että hänta mietin vaikka en juuri sillä hetkellä voinut olla hänen luonaan.
Tilasin sydämmen muotoisen vihon, johon tulee vaaleanpunaisia kukkia. Tyttäreni haluasi laitaa oman pienen kimpun. En tiedä onko "se tapana" vai "saako niin tehdä" mutta me teemme niin. Famuni oli meidän iki oma rakas. Pikku kimppuun tulisi ainoastaan famuni suosikkikukkia, freesioita.
Olen näiltä sivuilta lukenut monien kertomuksia ja tuntemuksia. Ja olen miettinyt kuinka raastavan kamalaa ja surullista heillä on ollut kun oma vaimo/mies tai oma äiti tai isä on menehtynyt syöpään. Oman lapsen menettäminen - en voi edes kuvitella sitä surua! Monet halit teille kaikille!
Itse mietin yhdessä vaiheessa että minä menetin "vain" famuni...verrattuna muihin... Mutta surua ei voi verrata. Läheisen poismeno on raskasta. En kyllä vieläkään ihan oikeasti tajua että en häntä enään näe.. Tuntuu kun hän olisi matkalla! ...Tai kai se JÄRKI sen tietää mutta TUNTEET eivät vielä ole niin pitkällä... hautajaiset on 10.5. Jospa sen jälkeen järki ja tunteet olisivat tasoissa..
- Syöpä voitti, me muut hävittiinMangoMeloni
- Re: Syöpä voitti, me muut hävittiinMangoMeloni
- Re: Syöpä voitti, me muut hävittiinaavikkotuuli