Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Masennus
Hei ystävämme,Tahdon osaltani kantaa sinua ajatuksissani niillä voimilla, jotka ise olen saanut takaisin vähitellen vuoden aikana ja varsinkin nyt, kun olen saanut lasteni perintöasiat hoidetuksi. Kun katson taaksepäin, en minäkään ymmärrä kuinka pystyin kaikki välttämättömät tekemään silloin lasten isän kuoleman jälkeen. Se alkoi siitä hetkestä, kun aamulla herätin lapseni ja kerroin heidän isänsä nukkuneen pois yöllä. Se päivähän oli yhtä kaaosta: puheluita piti soittaa sinne tänne, kukkalähetyksiä alkoi tulla, aloin myös heti selvittämään Olavin tavaroita ja asuntoa. Onneksi hautauksen lupasi Olavin sisar järjestää.
Masennukselle ja jaksamattomuuden tunteelle ei voi yhtään mitään. Sinulla on lupa sairaslomaan ja lepoon. Saman sanoisin Janelle ja Kirsille, yksi viikko ei riitä missään tapauksessa, jos siltä tuntuu. Minä pyysin kaksi viikkoa silloin lasteni takia, en halunnut jättää heitä kesälomallaan yksin kotiin miettimään isän kuolemaa. Sairasloman päälle minulla vielä oli kahden viikon kesäloma. Pyytäkää hyvät ystävät sairaslomaa niin paljon kuin on tarvis.
Minäkin olen vieläkin joskus väsynyt ja masentunut lasten menetyksen takia ja siitä että minä kannan heistä nyt vastuun yksin. Saan voimia luonnosta, musiikista, runoista ja tästä palstasta nyt vihdoinkin kun olen tämän löytänyt.
Voimia teille kaikille ystävät, jaksetaan!
- Masennussaatan
- Re: Masennustuulapirkko
- Re: Masennuskukkaveera