Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Hyvää lukemista kaivataan...

Hei!
Sain ainoan lapsemme, tyttäremme kuoleman jälkeen (siitä on nyt vuosi) ystävältä Jörg Zinkin kirjan Surussa on kantavaa voimaa. Se on ehkä lähinnä tarkoitettu puolison menettäneille, mutta paljon lohduttavia sanoja siitä löytyy myös lapsen menettäneelle. Seurakunnan sururyhmästä sain Merja Pitkäsen Käsi kädessä surussa. Olen pitänyt myös siitä.
Eniten minua on itkettänyt tyttäreni minulle muutama vuosi sitten antama äitienpäivälahjakirja Lauren Whiten kuvarunokirja Äiti. Jotenkin sitä lukiessa tulevat mieleen tyttäreni pienet lapset, jotka jäivät äitiä vaille.
Kaikesta huolimatta, vuoden jälkeen on vähän helpottanut. Joka hetki ei ajattele, päivittäin kylläkin monta kertaa. Välillä iskee epätodellinen ajatus, onko se totta ollenkaan.
Toivon valoisampia hetkiä kaikille sureville, unohtaa ei voi, mutta mahdollista on selviytyä! Näin ajattelen.
Martuuli | 18.1.2008 klo 09:36:56