Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: MIKSI NÄIN ?
Sen olen huomannut,ettei ihmisiä kiinnosta "oikeasti"mitä kuuluu,se on vaan sellanen kysymys,joka kuuluu esittää.Vastauksen pitää olla;"Ihan hyvää!"
Eikä toinen ihminen,voi sanoa;Tiedän miltä susta tuntuu.Jollei ole itse kokenut läheisen kuolemaa.
Niitä fiiliksiä ei voi kuvitella.Kyllä niissä mennään niin syvissä vesissä.
Miten voi kuvitella surun,tuskan ja ahdistuksen,jollein itse ole sitä kokenut?Sellasen tuskan joka on rinnan päällä aamulla kun silmänsä avaa.Ja viimeisenä illalla.
Olen miettinyt näinä 8 kk aikana paljon sitä,että ihmisten mielestä suuresta menetyksestä pitäisi toipua nopeasti.Ei tässä vaiheessa enään voi tuntea surua.Aikaa on kulunut NIIN paljon.
Sitten on näitä todella ajattelemattomia ihmisiä,joilta tulee suusta sellasia asioita joita ei todeksi uskoisi,jollei omin korvin olisi kuullut.Jarmo oli juuri kuollut,sairasti 5 viikkoa haimasyöpää.Ne muutamat viikot oli täyttä kaaosta ja shokkia.Viimeinen 1,5 viikkoa tiedettiin,ettei hoitoja voida antaa ja syöpä vie mennessään.Niimpä "YSTÄVÄNI"lausui ääneen;"Miten on mahdollista ettet huomannut noin vakavaa sairautta aikaisemmin?"Toinen heitto oli toiselta "ystävältä"
"Etkö sä kiinnittänyt mitään huomiota laihtumiseen?Kyllähän siinä olisi pitänyt kellojen jo kilkattaa!"
Olen kantanut syyllisyyttä ihan riittävästin ilman tälläisiä kommentteja.Joskus tuntuu,että ihan liikaakin olen ruoskinut itseäni.Tein parhaani.Kyllähän sitä odottaa ystäviltään tukea eikä puukkoa selkään.Tässä suuressa menetyksessä on huomannut ketkä on niitä todellisia ystäviä.
Mutta parhaiten nämä fiilikset tajuaa ihminen joka on kokenut saman.Elänyt tätä samaa elämäntilannetta.
Kristiina
- MIKSI NÄIN ?ILE
- Re: MIKSI NÄIN ?susie
- Re: MIKSI NÄIN ?Kristiina
- Re: MIKSI NÄIN ?kamari
- Re: MIKSI NÄIN ?susie
- Re: MIKSI NÄIN ?Kristiina
- Re: MIKSI NÄIN ?Mirjamitar
- Voimia sinulle!Enkelintytär naapurista