Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Voimia sinulle!

Ile, en usko että tuohon miksi-kysymykseen tulee ikinä ihan selvää vastausta. Enkä usko että Luoja - jota pidän pohjimmiltaan hyväntahtoisena tyyppinä - olisi pyrkinyt meille mitään erityistä opettamaan rakkaitamme pois ottamalla. Tunnen kuitenkin pääseväni lähemmäs, jos en nyt vastausta niin ehkä jonkinlaista merkitystä, silloin kun voin jakaa jonkun toisen surua ja olla läsnä, toivottavasti kysymättä ihan niitä hölmöimpiä. Sen jälkeen kun äitini aikoinaan kuoli syöpään, kumpikin mummoistani sekä vaarini sairastivat sen myös, ja luulen että pystyin olemaan läsnä heille paremmin koska olin jo väleissä alituiseen nurkassa kököttävän viikatemiehen kanssa (anteeksi rujo kielikuva, toivottavasti ei loukkaa ketään mutta tulee pakostakin mieleen vaarin kanssa heitelty varsin roisi huumori). Vastaavia tapauksia on vuosien varrella ollut monia. Tästä ei liene sinulle juuri nyt lohtua, mutta uskon että lopulta lohtu tulee sen kautta mitä voi toisten hyväksi tehdä. Sitä ennen täytyy tosin vaatimalla vaatia ja ottaa se mitä itse tarvitsee välittömään henkiinjäämiseen.

Usko tulevaisuuteen, nyt sitä on ehkä vaikea nähdä ja tie voi olla pitkä mutta lopulta sinulle käy hyvin. Lopulta tulee päivä jolloin voit muistella avopuolisosi kanssa viettämiäsi aikoja kaipauksella joka ei enää raasta, ja katsoa lapsiasi ja olla ylpeä siitä miten hyvin heidät kasvatit, kaikesta huolimatta. Kysy vaikka mun faijalta..;)

Voimia!
Enkelintytär naapurista | 30.5.2006 klo 22:34:59